Υπολογιστική Παιδαγωγική: Μια πρόταση εισαγωγής του STEM στην εκπαίδευση

Sarantos Psycharis, Konstantinos Kalovrektis, Evangelia Kotzampasaki, Paraskevi Iatrou, Stylianos Moschonissiotis, Aristidis Paliouras, Polydoros Stauropoulos and Panagiotis Mourkakos

Υπολογιστική Παιδαγωγική: Μια πρόταση εισαγωγής του STEM στην εκπαίδευση για την Διδακτική Μαθημάτων Ειδικότητας και την Παιδαγωγική επάρκεια στις Επιστήμες των Μηχανικών και τις Θετικές Επιστήμες

Aίθουσα τελετών του Κτιρίου Διοίκησης

Δευτέρα 3-9-2018  15:20-15:40

Η εισαγωγή του STEM στην εκπαίδευση, ως επιστημολογική προσέγγιση, προκάλεσε πολλές συζητήσεις για τον τρόπο υλοποίησης στην σχολική και τριτοβάθμια εκπαίδευση αλλά και ως προς την φύση του επιστημολογικού
περιεχομένου.

Συναφές με την εισαγωγή του STEM είναι και το θέμα της εισαγωγής της Υπολογιστικής σκέψης σε συνδυασμό με το STEM, της επιστημολογίας των Μηχανικών (engineering pedagogy) αλλά και της μεθοδολογίας που θα πρέπει να ακολουθηθεί -σε πρακτικό επίπεδο- για την ολοκλήρωση της επιστημολογίας του STEM στο αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων όπως η Διδακτική μαθημάτων ειδικότητας» και σε προγράμματα επιμόρφωσης
για απόκτηση της Παιδαγωγικής επάρκειας.

Πρόσφατα εμφανίσθηκε ο όρος Computational Pedagogy- Υπολογιστική Παιδαγωγική ως μια επέκταση της τεχνολογικής παιδαγωγικής γνώσης περιεχομένου (TPACK), όπου θεμελιώδης συνιστώσα θεωρείται ο
υπολογισμός- computing που οδηγεί στο CPACK (Computational Pedagogical Content Knowledge), και ο οποίος θεωρούμε ότι μπορεί να αποτελέσει την κατάλληλη «μεθοδολογία» για την ολοκλήρωση του STEM με τις Επιστήμες των Μηχανικών και των Θετικών Επιστημών, ώστε να σχεδιασθούν σχετικά αναλυτικά προγράμματα.

Αυτό το άρθρο παρουσιάζει τρέχουσες απόψεις ερευνητών για την υπολογιστική σκέψη, την υπολογιστική παιδαγωγική, την υπολογιστική επιστήμη, την επιστημολογία των μηχανικών και το STEM, προτείνει την
υιοθέτηση του υπολογιστικού πειράματος ως εργαλείου/ μεθοδολογίας υλοποίησης της Υπολογιστικής σκέψης και του computing στην επιστημολογία του STEM και παρουσιάζει -συνοπτικά-ένα διδακτικό σενάριο Υπολογιστικής Παιδαγωγικής – STEM για την δίοδο και το transistor.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *