Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 3o Πανελλήνιο Συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το 3o Πανελλήνιο Συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM που συνδιοργανώθηκε από το European SchoolNet και τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών – ΕΕΛΛΑΚ στις 23, 24 και 25 Σεπτεμβρίου 2022 στο χώρο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου, στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου.

Στο συνέδριο εγγράφηκαν 780 σύνεδροι ενώ τις ομιλίες και τα εργαστήρια παρακολούθησαν συνολικά με φυσική παρουσία περισσότεροι από 350 εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, ερευνητές και φοιτητές.

Τις εργασίες του συνεδρίου χαιρέτησαν ο Κοσμήτορας  της Σχολής Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Καθηγητής Νεκτάριος Κοζύρης, o Πρόεδρος του ΙΤΥΕ Διόφαντος και Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Δημήτρης Σερπάνος, ο Καθηγητής Μεθοδολογίας στην Εκπαιδευτική Έρευνα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΕΠ κ. Αναστάσιος Εμβαλωτής, ο Καθηγητής στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς- Συντονιστής της Ομάδας Εργασίας της ΕΕΛΛΑΚ για τις Ανοιχτές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση κ. Δημήτριος Σάμψων, ο Πρόεδρος της ΠΑΝΕΚΦΕ κ. Χρήστος Γεωργόπουλος, και ο Εκπρόσωπος της ΕΕΛΛΑΚ στο Scientix και Συντονιστής της Παιδαγωγικής Ομάδας του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης του eTwinning. κ. Παναγιώτης Αγγελόπουλος.

Στο πλαίσιο του συνεδρίου πραγματοποιήθηκαν 88 εισηγήσεις, 21 εργαστήρια, 6 κεντρικές ομιλίες και μια συζήτηση στρογγυλής τραπέζης από ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς σε θέματα όπως:    

  • Εκπαιδευτική Ρομποτική
  • Εκπαιδευτική Καινοτομία
  • Εκπαιδευτική Πολιτική και STEM
  • Παρουσιάσεις καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM)
  • Σενάρια διδασκαλίας μαθημάτων με την αξιοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM)
  • Αξιοποίηση των καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM) στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Εκπαιδευτικά Λογισμικά STEM
  • ΕΛ/ΛΑΚ και καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM)

Οι εργασίες του 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Scientix ολοκληρώθηκαν την Κυριακή 25 Σεπτεμβρίου με τη συζήτηση στρογγυλής τραπέζης την οποία και συντόνισε ο κ. Παρασκευάς Μιχαήλ και συμμετείχαν οι κ.Χρήστος Τρούσσας, επίκουρος καθηγητής του τμήματος Μηχανικών Πληροφορικής και Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής,, η κ. Θεοδώρα Αστέρη, Σύμβουλος Α’ ΙΕΠ, Συντονίστρια Επιστημονικής Μονάδας “Ειδική και Συμπεριληπτική Εκπαίδευση”, η κ. Μαρία Ξέστερνου, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Φιλολογίας του Πανεπιστημίου, ο κ. Θαρρενός Μπράτιτσης, Καθηγητής του Τμήματος Νηπιαγωγών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας, ο κ. Αύγουστος Τσινάκος, Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής του Διεθνούς Πανεπιστημίου Ελλάδος και ο κ. Σοφοκλής Σωτηρίου, Υπεύθυνος του Τμήματος έρευνας και Ανάπτυξης της Ελληνογερμανικής Αγωγής.

Όλες οι διαφάνειες των παρουσιάσεων είναι διαθέσιμες στο πρόγραμμα.

Τα βίντεο από το συνέδριο θα δημοσιευθούν αργότερα στον ιστόσοπο του συνεδρίου

Το Scientix (scientix.eu) είναι Ευρωπαϊκό έργο που υλοποιείται  από το European SchoolNet (eun.org) με σκοπό την ενίσχυση της εκπαίδευσης STEM στα Ευρωπαϊκά Εκπαιδευτικά Συστήματα. Στην Ελλάδα υλοποιεί το Scientix ο Οργανισμός Ανοικτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ).

___________________________________________________

Το Πανελλήνιο Συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM υποστηρίχθηκε με χορηγία του Ι.Τ.Υ.Ε. Διόφαντος.

Ξεκινά την Παρασκευή 23 Σεπτεμβρίου το 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών ΕΕΛΛΑΚ, σε συνεργασία με το European SchoolNet διοργανώνουν το 3o Πανελλήνιο Συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM στις 23, 24 και 25 Σεπτεμβρίου 2022 στο Ε.Μ.Π, στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου.

Στόχος του συνεδρίου είναι να παρέχει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς, φοιτητές/τριες και επαγγελματίες που υποστηρίζουν την εκπαίδευση STEM (Science Technology Engineering Mathematics) στο πλαίσιο μαθημάτων της Πληροφορικής, των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών, (STEM, Science Technology Engineering Mathematics) να αλληλεπιδράσουν και να μοιραστούν την εμπειρία και τις γνώσεις τους από την εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών για την εκπαίδευση STEM.

Το συνέδριο Scientix θα προσφέρει ένα εθνικό φόρουμ για την ανταλλαγή γνώσεων, πρακτικών, μεθοδολογιών και αποτελεσμάτων για την εκπαίδευση STEM.

Κατά την διάρκεια του συνεδρίου θα πραγματοποιηθούν πάνω 90 ομιλίες και 21 εργαστήρια από ακαδημαϊκούς και εκπαιδευτικούς σε θέματα όπως:        

  • Εκπαιδευτική Ρομποτική
  • Εκπαιδευτική Καινοτομία
  • Εκπαιδευτική Πολιτική και STEM
  • Παρουσιάσεις καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM)
  • Σενάρια διδασκαλίας μαθημάτων με την αξιοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM)
  • Αξιοποίηση των καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM) στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Εκπαιδευτικά Λογισμικά STEM
  • ΕΛ/ΛΑΚ και καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM)

Το συνέδριο θα χαιρετίσουν μεταξύ άλλων ο κοσμήτορας ο Κοσμήτορας της Σχολής Ηλεκτρολόγων
Μηχανικών και Μηχανικών Υπολογιστών του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου Καθηγητής
κ. Νεκτάριος Κοζύρης, o Πρόεδρος του ΙΤΥΕ Διόφαντος και Καθηγητής του Τμήματος Ηλεκτρολόγων Μηχανικών και Τεχνολογίας Υπολογιστών του Πανεπιστημίου Πατρών κ. Δημήτρης Σερπάνος, ο Καθηγητής Μεθοδολογίας στην Εκπαιδευτική Έρευνα του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων και μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου του ΙΕΠ κ. Αναστάσιος Εμβαλωτής, ο Καθηγητής στο Τμήμα Ψηφιακών Συστημάτων του Πανεπιστημίου Πειραιώς- Συντονιστής της Ομάδας Εργασίας της ΕΕΛΛΑΚ για τις Ανοιχτές Τεχνολογίες στην Εκπαίδευση κ. Δημήτριος Σάμψων, ο Πρόεδρος της ΠΑΝΕΚΦΕ κ. Χρήστος Γεωργόπουλος, και ο Εκπρόσωπος της ΕΕΛΛΑΚ στο Scientix και Συντονιστής της Παιδαγωγικής Ομάδας του Εθνικού Οργανισμού Υποστήριξης του eTwinning. κ. Παναγιώτης Αγγελόπουλος.

Το αναλυτικό πρόγραμμα του συνεδρίου https://pretalx.ellak.gr/scientix2022/schedule/

Για την παρακολούθηση του συνεδρίου απαιτείται  εγγραφή στο https://scientix.ellak.gr/engrafes/ .

Για την παρακολούθηση των εργαστηρίων απαιτείται ξεχωριστή εγγραφή για κάθε εργαστήριο μέσα από τους συνδέσμους του προγράμματος του συνεδρίου.

Έκθεση από το δίκτυο Eurydice της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την βελτίωση της μάθησης στην επιστημονική εκπαίδευση και στα μαθηματικά

Η έκθεση «Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools», που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες εβδομάδες από το δίκτυο Eurydice της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εξετάζει τον τρόπο οργάνωσης της διδασκαλίας και της μάθησης των μαθηματικών και των επιστημών στην Ευρώπη, τον τρόπο αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και τον τρόπο στήριξης των μαθητών όταν αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μαθησιακή διαδικασία.

Αύξηση των επιτευγμάτων των μαθητών

Τα μαθηματικά και η επιστημονική εκπαίδευση διαδραματίζουν καίριο ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος της Ευρώπης. Στον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο μας, η γνώση των μαθηματικών και των επιστημών μπορεί να βοηθήσει τις νεότερες γενιές να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε — συμπεριλαμβανομένης της βιώσιμης ανάπτυξης, της παγκόσμιας υγείας και της διάδοσης της παραπληροφόρησης.

Παρά την έμφαση στην αριθμητική και την επιστημονική παιδεία στον Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης, το ποσοστό των μαθητών που δεν επιτυγχάνουν στα βασικά επίπεδα παραμένει σημαντικά υψηλότερο από τον συμφωνηθέντα μέγιστο στόχο του 15 %. Όταν πολλοί μαθητές στην Ευρώπη στερούνται βασικής παιδείας στα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ποιες πολιτικές έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν τα επιτεύγματα των μαθητών.

Η Ευρωπαία επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας, Μαρίγια Γκάμπριελ, σχολίασε:
«Το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο των μαθητώ εξακολουθεί να επηρεάζει τα επιτεύγματα. Για τους μειονεκτούντες μαθητές, ο κίνδυνος ανεπαρκών επιδόσεων μπορεί να είναι σημαντικός, ο οποίος έχει επιδεινωθεί περαιτέρω από την κρίση COVID-19.

Αλλά έχουμε ένα όραμα. Στόχος μας είναι να οικοδομήσουμε έναν Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης όπου όλοι οι νέοι θα λαμβάνουν ποιοτική εκπαίδευση, θα αποκτούν επαρκές επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων και θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν πλήρως τις δυνατότητές τους».

Κύρια ευρήματα της έκθεσης

Η έκθεση υπογραμμίζει περαιτέρω τα ακόλουθα κύρια πορίσματα

  • ο πιο κοινός τρόπος υποστήριξης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες είναι μέσω πρόσθετης εκπαίδευσης ενός προς ένα ή μικρής ομάδας, είτε κατά τη διάρκεια της επίσημης σχολικής ημέρας είτε εκτός αυτής.
  • τα εκπαιδευτικά συστήματα που παρέχουν μαθησιακή υποστήριξη κατά τη διάρκεια της επίσημης σχολικής ημέρας τείνουν να έχουν χαμηλότερα ποσοστά μαθητών με χαμηλές επιδόσεις τόσο στα μαθηματικά όσο και στις επιστήμες.
  • τα εκπαιδευτικά συστήματα στα οποία οι εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση στη στήριξη μαθητών με χαμηλές επιδόσεις («remedial teachers») συμμετέχουν στην παροχή μαθησιακής υποστήριξης έχουν, κατά μέσο όρο, χαμηλότερα ποσοστά ατόμων με χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά
  • τα θέματα που σχετίζονται με την προστασία της φύσης ή τη μείωση της ρύπανσης βρίσκονται παντού στα προγράμματα σπουδών, αλλά η περιβαλλοντική βιωσιμότητα εξακολουθεί να μην συγκαταλέγεται στις βασικές εκπαιδευτικές αρχές στο ήμισυ των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων.
  • υπάρχει έλλειψη εξειδικευμένων εκπαιδευτικών στα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες και υπάρχει μεγάλη ανάγκη για πιο συνεχή επαγγελματική εξέλιξη σε αυτούς τους τομείς.
  • παρά τον μεγάλο αντίκτυπο της πανδημίας COVID-19 στις μαθησιακές εμπειρίες των μαθητών, μόνο το ήμισυ των εκπαιδευτικών συστημάτων έχει θέσει σε εφαρμογή πρόσθετα μέτρα στήριξης της μάθησης

Διαβάστε εδώ την έκθεση

Πηγή άρθρου: https://education.ec.europa.eu

Δύο STEAM διαγωνισμοί για μαθητές, εκπαιδευτικούς αλλά και πολίτες

  1. Διεθνής διαγωνισμός Τέχνης και Επιστήμης

Η Ευρωπαϊκή πρωτοβουλία REINFORCE διοργανώνει έναν διαγωνισμό Τέχνης-Επιστήμης για μαθητές 4-12 και 12-18 ετών!

Περι τίνος πρόκειται;

Οι συμμετέχοντες μαθητές καλούνται να υποβάλουν έως τις 15 Σεπτεμβρίου 2022 ένα έργο τέχνης το οποίο θα εστιάζει σε θέματα θεμελιώδους Φυσικής όπως το Διάστημα, ο Χώρος, ο Χρόνος, η Φύση και η δομή του Σύμπαντος. Το έργο τέχνης που θα κερδίσει το διαγωνισμό θα παρουσιαστεί κατά τη βραδιά του Ερευνητή 2022 στο Ευρωπαϊκό Παρατηρητήριο Βαρύτητας (EGO-Virgo).

Όλοι οι συμμετέχοντες που έχουν προκριθεί θα έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν σε μία εικονική περιήγηση του παρατηρητηρίου Βαρυτικών κυμάτων Virgo ενώ όλοι οι συμμετέχοντες θα λάβουν σχετική βεβαίωση. Μάθετε περισσότερα για το διαγωνισμό εδώ:  

https://www.reinforceeu.eu/platformforartisticintervention/internationalyouthartsciencecontest

  1. Ο διαγωνισμός Επιστήμης του Πολίτη της Ευρωπαϊκής Ένωσης Φυσικών (EPS Citizen Science Competition 2022

Υποστηρίξτε ερευνητές στο χώρο της Φυσικής Υψηλών Ενεργειών και της Αστρονομίας Βαρυτικών Κυμάτων να βελτιστοποιήσουν τους ανιχνευτές τους για να κάνουν σημαντικές νέες ανακαλύψεις και να έχετε την ευκαιρία να επιλεγείτε για ένα ταξίδι στο CERN ή το EGOVirgo με όλα τα έξοδα πληρωμένα! Ο διαγωνισμός αναφέρεται σε ενήλικες πολίτες της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Ο διαγωνισμός θα ξεκινήσει την 1η Σεπτεμβρίου και θα λήξει στις 30 Σεπτεμβρίου. Οι συμμετέχοντες που θα προκριθούν θα ανακοινωθούν στις αρχές του Οκτωβρίου και οι νικητές που θα κερδίσουν το έπαθλο του ταξιδίου θα ανακοινωθούν στα μέσα Οκτωβρίου. Μπορείτε να βρείτε τις λεπτομέρειες και τους κανόνες του διαγωνισμού εδώ: http://reinforce.ea.gr/epscitizensciencecompetition/.  

Παρατείνεται μέχρι τις 10 Αυγούστου 2022 η προθεσμία υποβολής εισηγήσεων για το 3ο Πανελλήνιο Συνέδριο του Scientix

Η συντονιστική επιτροπή του 3ου Πανελληνίου Συνεδρίου Scientix, ανακοινώνει ότι η τελική ημερομηνία υποβολής εισηγήσεων είναι η 10η Αυγούστου 2022.

Οι υποψήφιοι εισηγητές καλούνται να υποβάλλουν το κείμενο της πλήρους εισήγησής τους με την βοήθεια της φόρμας υποβολής εισηγήσεων.

Προθεσμία υποβολής: 10 Αυγούστου 2022.

Το 3o Πανελλήνιο Συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM θα πραγματοποιηθεί στις 23, 24 και 25 Σεπτεμβρίου 2022 στο Ε.Μ.Π. στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου, με δυνατότητα φυσικής παρουσίας των συμμετεχόντων και διοργανώνεται από τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών ΕΕΛΛΑΚ ,σε συνεργασία με το European SchoolNet.

Στόχος του συνεδρίου είναι να παρέχει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς, φοιτητές/τριες και επαγγελματίες που υποστηρίζουν την εκπαίδευση STEM (Science Technology Engineering Mathematics) στο πλαίσιο μαθημάτων της Πληροφορικής, των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών, (STEM, Science Technology Engineering Mathematics) να αλληλεπιδράσουν και να μοιραστούν την εμπειρία και τις γνώσεις τους από την εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών για την εκπαίδευση STEM.

Το συνέδριο Scientix θα προσφέρει ένα εθνικό φόρουμ για την ανταλλαγή γνώσεων, πρακτικών, μεθοδολογιών και αποτελεσμάτων για την εκπαίδευση STEM.

Το Συνέδριο απευθύνεται κυρίως (και χωρίς να περιορίζεται) σε:

  • Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ειδικοτήτων σχετικών με STEM (Πληροφορική, Τεχνολογία, Μηχανική, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Μαθηματικά) αλλά και άλλων ειδικοτήτων οι οποίοι υιοθετούν τη διεπιστημονική προσέγγιση STE(A)M στη σχολική εκπαίδευση.
  • Προπτυχιακούς και Μεταπτυχιακούς Φοιτητές/τριες Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Θετικών Επιστημών, Πληροφορικής, Μηχανικών, Τεχνολογίας, κλπ.
  • Στελέχη Εκπαίδευσης και Επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε υπηρεσίες και προϊόντα που υποστηρίζουν την Εκπαίδευση STEM.

Θεματολογία του Συνεδρίου:

  • Εκπαιδευτική Ρομποτική.
  • Εκπαιδευτική Καινοτομία.
  • Υπολογιστική Σκέψη στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Εκπαιδευτική Πολιτική και STEM.
  • Τα Νέα Προγράμματα Σπουδών για τη διδασκαλία των μαθημάτων STEM.
  • Παρουσιάσεις καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM).
  • Σενάρια διδασκαλίας μαθημάτων με την αξιοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM).
  • Αξιοποίηση των καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής, Μαθηματικών Πληροφορικής στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Εκπαιδευτικά Λογισμικά STEM.
  • Ελεύθερο Λογισμικό (ΕΛ/ΛΑΚ) και καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Πληροφορικής, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών.

Μετά το πέρας του Συνεδρίου:

  • Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης ή/και εισήγησης.
  • Θα εκδοθεί ο τόμος των Πρακτικών του Συνεδρίου στον οποίο θα δοθεί ISBN και θα περιλαμβάνει όλες τις εισηγήσεις (πλήρεις, σύντομες καθώς και των Εργαστηρίων).

Σημαντικές Ημερομηνίες


10/08/2022 Υποβολή εργασιών
20/08/2022  Ενημέρωση αποδοχής
03/09/20022  Τελική Ανακοίνωση προγράμματος Συνεδρίου
23, 24 & 25/09/2022 Διεξαγωγή Συνεδρίου

Το νέο MOOC “STEM out of the Box” του Scientix είναι ανοιχτό για εγγραφές!

Το Scientix έχει ένα νέο διαδικτυακό μάθημα, εμπνευσμένο από τη φετινή “STEM for All” STEM Discovery Campaign, βοηθώντας τους εκπαιδευτικούς της προσχολικής ηλικίας και της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να βελτιώσουν τα μαθήματά τους με θέματα STEM.

Το STEM Out of the Box MOOC θα βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να μάθουν πώς να ενσωματώνουν το STEM (Science, Technology, Engineering and Mathematics) στα μη-STEM μαθήματά τους (Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Τέχνες, Λογοτεχνία και Διοίκηση) και θα βοηθήσει τους μαθητές να αναπτύξουν βαθιά επιστημονικά, μαθηματικά και μαθηματικά. ικανότητες επίλυσης προβλημάτων.

Οι εκπαιδευτικοί θα εξερευνήσουν πρακτικές δραστηριότητες και ιδέες στην τάξη STEM, που έχουν τις ρίζες τους σε προβλήματα του πραγματικού κόσμου. Το μάθημα θα τους καθοδηγήσει μέσα από υποδειγματικά σχέδια μαθημάτων STEM που δημιουργήθηκαν και δοκιμάστηκαν από άλλους εκπαιδευτικούς, πόρους και προκλήσεις για να αυξήσουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες των μαθητών που απαιτούνται για το μέλλον.

Το μάθημα οργανώνεται γύρω από την αρχή της μάθησης από ομοτίμους, με περιεχόμενο μαθημάτων σχεδιασμένο για να διεγείρει τον προβληματισμό και τη συζήτηση, έτσι ώστε οι συμμετέχοντες να μπορούν να μάθουν ο ένας από τις εμπειρίες και τις ιδέες του άλλου. Για την ολοκλήρωση του μαθήματος, οι συμμετέχοντες πρέπει να υποβάλουν ένα σενάριο μάθησης και να ελέγξουν τη δουλειά των ομοτίμων τους .

Διαβάστε περισσότερα για το STEM Out of the Box MOOC εδώ

Κάλεσμα για εισηγήσεις στο 3o Πανελλήνιο Συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM: 23, 24 και 25 Σεπτεμβρίου 2022 – Ε.Μ.Π.

Το 3o Πανελλήνιο Συνέδριο Scientix για την εκπαίδευση STEM θα πραγματοποιηθεί στις 23, 24 και 25 Σεπτεμβρίου 2022 στο Ε.Μ.Π. στην Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου, με δυνατότητα φυσικής παρουσίας των συμμετεχόντων και διοργανώνεται από τον Οργανισμό Ανοιχτών Τεχνολογιών ΕΕΛΛΑΚ ,σε συνεργασία με το European SchoolNet.

Στόχος του συνεδρίου είναι να παρέχει την ευκαιρία σε εκπαιδευτικούς, φοιτητές/τριες και επαγγελματίες που υποστηρίζουν την εκπαίδευση STEM (Science Technology Engineering Mathematics) στο πλαίσιο μαθημάτων της Πληροφορικής, των Φυσικών Επιστημών, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών, (STEM, Science Technology Engineering Mathematics) να αλληλεπιδράσουν και να μοιραστούν την εμπειρία και τις γνώσεις τους από την εφαρμογή καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών για την εκπαίδευση STEM.

Το συνέδριο Scientix θα προσφέρει ένα εθνικό φόρουμ για την ανταλλαγή γνώσεων, πρακτικών, μεθοδολογιών και αποτελεσμάτων για την εκπαίδευση STEM.

Υποβολή Εισηγήσεων για Αξιολόγηση:

Οι υποψήφιοι εισηγητές καλούνται να υποβάλλουν το κείμενο της πλήρους εισήγησής τους με την βοήθεια της φόρμας υποβολής εισηγήσεων.

Προθεσμία υποβολής: 30 Ιουλίου 2022.

Το Συνέδριο απευθύνεται κυρίως (και χωρίς να περιορίζεται) σε:

  • Εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης ειδικοτήτων σχετικών με STEM (Πληροφορική, Τεχνολογία, Μηχανική, Φυσική, Χημεία, Βιολογία, Μαθηματικά) αλλά και άλλων ειδικοτήτων οι οποίοι υιοθετούν τη διεπιστημονική προσέγγιση STE(A)M στη σχολική εκπαίδευση.
  • Προπτυχιακούς και Μεταπτυχιακούς Φοιτητές/τριες Παιδαγωγικών Τμημάτων και Τμημάτων Θετικών Επιστημών, Πληροφορικής, Μηχανικών, Τεχνολογίας, κλπ.
  • Στελέχη Εκπαίδευσης και Επαγγελματίες που δραστηριοποιούνται σε υπηρεσίες και προϊόντα που υποστηρίζουν την Εκπαίδευση STEM.

Θεματολογία του Συνεδρίου:

  • Εκπαιδευτική Ρομποτική.
  • Εκπαιδευτική Καινοτομία.
  • Υπολογιστική Σκέψη στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Εκπαιδευτική Πολιτική και STEM.
  • Τα Νέα Προγράμματα Σπουδών για τη διδασκαλία των μαθημάτων STEM.
  • Παρουσιάσεις καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM).
  • Σενάρια διδασκαλίας μαθημάτων με την αξιοποίηση καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών (STEM).
  • Αξιοποίηση των καινοτόμων εκπαιδευτικών πρακτικών από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Τεχνολογίας, Μηχανικής, Μαθηματικών Πληροφορικής στη διδασκαλία μαθημάτων στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
  • Εκπαιδευτικά Λογισμικά STEM.
  • Ελεύθερο Λογισμικό (ΕΛ/ΛΑΚ) και καινοτόμες εκπαιδευτικές πρακτικές από την Εκπαίδευση Φυσικών Επιστημών, Πληροφορικής, Τεχνολογίας, Μηχανικής και Μαθηματικών.

Μετά το πέρας του Συνεδρίου:

  • Θα δοθούν βεβαιώσεις παρακολούθησης ή/και εισήγησης.
  • Θα εκδοθεί ο τόμος των Πρακτικών του Συνεδρίου στον οποίο θα δοθεί ISBN και θα περιλαμβάνει όλες τις εισηγήσεις (πλήρεις, σύντομες καθώς και των Εργαστηρίων).

Σημαντικές Ημερομηνίες


30/07/2022 Υποβολή εργασιών
05/08/2022  Ενημέρωση αποδοχής
03/09/20022  Τελική Ανακοίνωση προγράμματος Συνεδρίου
23, 24 & 25/09/2022 Διεξαγωγή Συνεδρίου

Πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για συμμετοχή στο πρόγραμμα “Διαπλανητικά Ταξίδια: Από τη Γη στον Άρη”

Ο Οργανισμός Ανοιχτών Τεχνολογιών (ΕΕΛΛΑΚ) σε συνεργασία με το Τμήμα Φυσικής του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου της Κρήτης καλεί εκπαιδευτικούς STE(A)M, Β/θμιας Εκπαίδευσης, που διδάσκουν σχετικά αντικείμενα, να εκδηλώσουν ενδιαφέρον για συμμετοχή στη πιλοτική μελέτη του προγράμματος “Διαπλανητικά Ταξίδια: Από τη Γη στον Άρη”.

Αυτή η πιλοτική μελέτη αποτελεί μέρος του έργου Scientix STE(A)M Partnerships Earth-to-Mars. Λαμβάνοντας μέρος σε αυτό το πιλοτικό πρόγραμμα, θα συμβάλετε στην αξιολόγηση ενός συνόλου προσομοιώσεων και σεναρίων που επιτρέπουν στους μαθητές να εργαστούν σε έργα STE(A)M με αντικείμενο τα διαπλανητικά ταξίδια. Τα δεδομένα που θα συλλεχθούν από αυτό το έργο θα βοηθήσουν στο σχεδιασμό και την ανάπτυξη πιο αποτελεσματικών προσομοιώσεων και λύσεων ψηφιακής εκπαίδευσης και θα διατεθούν με τη μορφή των Ανοικτών Εκπαιδευτικών Πόρων STE(A)M.

Οι εκπαιδευτικοί που θα επιλεγούν θα:

  • Παρακολουθήσουν μια εκπαίδευση στη πλατφόρμα Moodle της ΕΕΛΛΑΚ σχετικά με τις προσομοιώσεις και τα διδακτικά σενάρια (Αρχές Ιουλίου)
  • Συμπληρώσουν επιστολή συναίνεσης το πριν την έναρξη του μαθήματος για τη συμμετοχή στο πρόγραμμα
  • Συμπληρώσουν την έρευνα «προ-εφαρμογής».
  • Προσαρμόσουν τα παρεχόμενα σενάρια
  • Συμπληρώσουν την έρευνα «μετά την υλοποίηση».
  • Υλοποιήσουν τα προσαρμοσμένα σενάρια με τους μαθητές τους στην τάξη σε επιλεγμένη από τους ίδιους περίοδο στο διάστημα Σεπτέμβριος-Οκτώβριος – Νοέμβριος 2022
  • Πραγματοποιήσουν συνέντευξη από μέλη της εταιρικής σχέσης (προαιρετικά)
  • Συμμετοχή με παρουσίαση των αποτελεσμάτων της εφαρμογής στην τάξη σε δικτυακή ημερίδα που θα πραγματοποιηθεί το Δεκέμβριο 2022.

Κριτήρια επιλογής εκπαιδευτικών:

  • Καλή γνώση Αγγλικών (Β2 στο Reading και Β1 στο Writing + Speaking)
  • Διαθέσιμοι για την συμμετοχή σε όλες τις εργασίες εντός του χρονοδιαγράμματος
  • Να διδάσκουν από την επόμενη σχολική χρονιά σε Γυμνάσιο ή πρώτες τάξεις ΓΕΛ και ΕΠΑΛ
  • Έχουν ενδιαφέρον και κίνητρο την για α) εξερεύνηση διαπλανητικών ταξιδιών μέσω προσομοίωσης και β) μάθησης βάσει διερεύνησης

Χρονοδιάγραμμα Προγράμματος: 05/07/2022 – 30/11/2022

Ασύγχρονη Επιμόρφωση (σε Moodle): 05/07/2022 – 19/07/2022

Εφαρμογή με μαθητές ασύγχρονα εξ’ αποστάσεως: 2 ημέρες μέσα στο δίμηνο Σεπτεμβρίου -Οκτωβρίου

Αριθμός Εκπαιδευτικών: έως 100

Αριθμός ωρών απασχόλησης ανά Εκπαιδευτικό : max έως και 20 ώρες συνολικά (χωρισμένο σε αρκετές ημέρες/εβδομάδες) (ενδεικτικά: παρακολούθηση μαθήματος, τροποποίηση/δημιουργία σεναρίου, εφαρμογή στη τάξη)

Οφέλη από τη συμμετοχή:

  • Βεβαίωση Συμμετοχής στο Πρόγραμμα
  • Βεβαίωση συμμετοχής στο μάθημα moodle
  • Συμμετοχή στην υποβολή ερευνητικών εργασιών που θα προκύψουν από την εφαρμογή των σεναρίων στη τάξη σας
  • Επαγγελματική ανάπτυξη μέσα από την απόκτηση γνώσεων και εμπειριών από τη συμμετοχή στο πρόγραμμα
  • Ανάπτυξη δεξιοτήτων διδασκαλίας του STE(A)M

Εκδήλωση ενδιαφέροντος συμμετοχής:

Εάν επιθυμείτε να συμμετέχετε στο πρόγραμμα, συμπληρώστε τη Φόρμα https://forms.gle/JjvmSWBiNZD94E8VA έως τις 24 Ιουνίου (Παρασκευή), μεσημέρι 12:00:

Για περισσότερες πληροφορίες στα Mail

Earth2Mars@eellak.gr

Παρουσίαση FOSSBOT στη Ευρωπαϊκή συνάντηση των Εθνικών Σημείων Επαφής της δράσης Scientix

Την Τρίτη 7/6/2022 πραγματοποιήθηκε η συνάντηση των Εθνικών Σημείων Επαφής της Ευρωπαϊκής Δράσης Scientix όπου και παρουσιάστηκε η ρομποτική διάταξη FOSSBOT που αναπτύσσεται για εκπαιδευτική χρήση και αξιοποίηση από συνεργάτες της ΕΕΛΛΑΚ στο Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο.

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Πληροφορικής και Τηλεματικής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου Δρ. Ηρακλής Βαρλάμης παρουσίασε αναλυτικά το FOSSBOT ενώ υπογραμμίστηκε η αξία επένδυσης στις ανοικτές τεχνολογίες για την υποστήριξη της εκπαίδευσης STE(A)M.

Στην τηλεδιάσκεψη παρουσιάστηκαν:

α) Ο πρόδρομος του εκπαιδευτικού robot proteas

β) Η ευκολία πρόσβασης στα σχέδια των εξαρτημάτων με στόχο την 3d εκτύπωσή τους καθώς στις οδηγίες για τη συναρμολόγηση του

γ) Οι δυνατότητες εκπαιδευτικής αξιοποίησης από όλες τις βαθμίδες της Εκπαίδευσης (Νηπιαγωγείο, Δημοτικό, Γυμνάσιο, Λύκειο, ΕΠΑΛ)

δ) Η δυνατότητα αξιοποίησης από την Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

ε) Η διάθεση της τεκμηρίωσης και του κώδικα σε ανοικτά αποθετήρια (Github)

στ) Η προσπάθεια υποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας μέσα από σειρά μαθημάτων εξ αποστάσεως (moodle)

ζ) Οι δυνατότητες, χρήσης, επέκτασης, τροποποίησης, αναβαθμισης  που διαθέτει σαν προϊόν Ανοικτών Τεχνολογιών

η) Άλλες ρομποτικές διατάξεις ανοικτών τεχνολογιών που έχουν αναπτυχθεί από την ομάδα ανάπτυξης


Αναλυτικά η παρουσίαση του Fossbot βρίσκεται εδώ. 

Η παρουσίαση ολοκληρώθηκε με πρόσκληση για συμμετοχή στην ανοικτή κοινότητα αξιοποίησης του FOSSBOT.

Στο πλαίσιο της υποστήριξης της εκπαιδευτικής κοινότητας ο Οργανισμός Ανοικτών Τεχνολογιών έχει ήδη απευθύνει πρόσκληση εκδήλωσης ενδιαφέροντος για επιμορφωτές εκπαιδευτικής ρομποτικής ανοιχτών τεχνολογιών στο https://edu.ellak.gr/2022/05/31/prosklisi-ekdilosis-endiaferontos-gia-epimorfotes-ekpedeftikis-rompotikis-anichton-technologion/ καθώς επίσης και κάλεσμα για συμμετοχή στην παραγωγή του FOSSBOT από ομάδες που διαθέτουν εμπειρία στην 3d printing εκτύπωση και στην συναρμολόγηση αντίστοιχης πολυπλοκότητας εξοπλισμου και ενδιαφέρονται να συνδράμουν στην συναρμολόγηση και προετοιμασία των εκπαιδευτικών ρομπότ στο https://openhardware.ellak.gr/2022/04/18/kalesma-gia-simmetochi-stin-paragogi-tou-fossbot/.

Παρουσιάστε τις καλύτερες διδακτικές σας δραστηριότητες για να κάνετε το STEM προσβάσιμο σε όλους με το Scientix!

Στο πλαίσιο του 2022 STEM Discovery Campaign,, το Scientix εγκαινιάζει δύο διαγωνισμούς που απευθύνονται σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με στόχο να παρουσιάσει τις βέλτιστες πρακτικές στην εκπαίδευση STEM και να κάνει το STEM προσβάσιμο σε όλους.

Ο πρώτος διαγωνισμός, «Scientix Competition 1: STEM Activities» , σας προσκαλεί να οργανώσετε μια (διαδικτυακή) δραστηριότητα που προωθεί το STEM στο πλαίσιο οποιουδήποτε θέματος STEM στην τάξη σε σχολεία πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας, και επαγγελματικής εκπαίδευσης.

Για τον δεύτερο διαγωνισμό, «Scientix Competition 2: STEM Resources» , προσκαλούμε τους δασκάλους και άλλους εκπαιδευτικούς φορείς να επιλέξουν από πάνω από 3.000 υψηλής ποιότητας πόρους που δημοσιεύονται στο Scientix Repository και να δείξουν πώς τις ενσωματώνουν σε μαθήματα πρωτοβάθμιας, δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Μια δραστηριότητα μπορεί να υλοποιηθεί με πολλούς τρόπους: οι δάσκαλοι μπορούν να συμμετέχουν οργανώνοντας μια δραστηριότητα που λαμβάνει χώρα μια συγκεκριμένη ημέρα, υλοποιώντας ένα σενάριο μάθησης, παρακολουθώντας ένα διαδικτυακό σεμινάριο και συζητώντας το με τους μαθητές τους, προσκαλώντας ομιλητές στην τάξη τους ή οργανώνοντας έργο -όπως δραστηριότητες σε διάστημα ημερών ή εβδομάδων.

Εάν επιθυμείτε να συμμετάσχετε, η δραστηριότητά σας πρέπει να πραγματοποιηθεί από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 30 Απριλίου 2022 . Επιπλέον, θα πρέπει να καρφιτσωθεί στο STEM Discovery Campaign Map επιλέγοντας τον διαγωνισμό στον οποίο συμμετέχετε και συμπληρώνοντας την αντίστοιχη φόρμα. Υπάρχει επίσης η επιλογή, αν και όχι υποχρεωτική, να προχωρήσετε ένα βήμα παραπέρα και να γράψετε μια καταχώριση στο ιστολόγιο καμπάνιας STEM Discovery . Σε αυτήν την ανάρτηση, οι δάσκαλοι μπορούν να μοιραστούν τις εμπειρίες τους από την υλοποίηση των δραστηριοτήτων, ενώ παράλληλα εμπνέουν άλλους να ενσωματώσουν παρόμοιες ιδέες στις τάξεις τους.

Δεκαπέντε νικητές θα επιλεγούν για κάθε διαγωνισμό Scientix, οι οποίοι θα προσκληθούν σε Εργαστήριο Επιστημονικού Έργου (SPW) στις Βρυξέλλες, εφόσον το επιτρέπουν οι συνθήκες. Εναλλακτικά, οι νικητές θα κληθούν να συμμετάσχουν σε σχετικές δραστηριότητες διάδοσης, εκπαιδευτικές πρωτοβουλίες και ευκαιρίες κατάρτισης που διοργανώνει η Scientix, κερδίζοντας τεράστια προβολή για τους ίδιους και τα σχολεία τους. Διαβάστε περισσότερες πληροφορίες για τους διαγωνισμούς STEM Discovery Campaign εδώ

Πηγή άρθρου: http://www.scientix.eu/