Αξιοποιώντας Συστήματα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στη διδακτική πράξη

Κατερίνα Γλέζου

Αξιοποιώντας Συστήματα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στη διδακτική πράξη

Η αξιοποίηση Συστημάτων Εκπαιδευτικής Ρομποτικής στη σχολική τάξη παρέχει τη δυνατότητα εφαρμογής μαθητοκεντρικών κατασκευαστικών εποικοδομιστικών διδακτικών πρακτικών και διαμόρφωσης
ομαδοσυνεργατικού περιβάλλοντος συμβάλλοντας στην ενεργή εμπλοκή και οικοδόμηση προσωπικού νοήματος από τους μαθητές.
Η παρούσα εργασία αφορά στην παρουσίαση διδακτικών προτάσεων, οι οποίες έχουν εφαρμοστεί σε πραγματικές συνθήκες σε μαθητές Δημοτικού σχολείου στο πλαίσιο των Απογευματινών Ομίλων Ρομποτικής των
Αρσακείων Δημοτικών Σχολείων Ψυχικού και Εκάλης.

Παρουσιάζονται αυθεντικά παραδείγματα εφαρμογής ειδικά σχεδιασμένων, ηλικιακά και παιδαγωγικά κατάλληλων, Συστημάτων Εκπαιδευτικής Ρομποτικής για την Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση.

Συγκεκριμένα, τα παραδείγματα αφορούν στην αξιοποίηση του Bee-Bot για νήπια και Α ́ τάξη δημοτικού και των πακέτων Lego WeDo 1.0 και Lego WeDo 2.0 για Γ ́ και Δ ́ τάξεις δημοτικού. Η χρήση των συστημάτων Lego WeDo 1.0 και του πακέτου Lego WeDo 2.0. αφορά στην κατασκευή ρομποτικών
κατασκευών και προγραμματισμού αυτών στο περιβάλλον Scratch 2.0.
Ενδεικτικά ερωτήματα που επιχειρούνται να διερευνηθούν στο πλαίσιο της εργασίας: Πώς μπορούν να ενταχθούν εκπαιδευτικά πακέτα Ρομποτικής στη διδακτική πρακτική;

Ποια πλεονεκτήματα προσφέρει και τι προϋποθέτει η εμπλοκή στη διαδικασία αξιοποίησης ρομποτικών συστημάτων; Ποιες δυσκολίες αναδύονται και πώς μπορούν να αντιμετωπιστούν προκειμένου να επιτευχθούν τα βέλτιστα μαθησιακά οφέλη;

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *