Έκθεση από το δίκτυο Eurydice της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για την βελτίωση της μάθησης στην επιστημονική εκπαίδευση και στα μαθηματικά

Η έκθεση «Increasing achievement and motivation in mathematics and science learning in schools», που δημοσιεύθηκε πριν από λίγες εβδομάδες από το δίκτυο Eurydice της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, εξετάζει τον τρόπο οργάνωσης της διδασκαλίας και της μάθησης των μαθηματικών και των επιστημών στην Ευρώπη, τον τρόπο αξιολόγησης των μαθησιακών αποτελεσμάτων και τον τρόπο στήριξης των μαθητών όταν αντιμετωπίζουν δυσκολίες στη μαθησιακή διαδικασία.

Αύξηση των επιτευγμάτων των μαθητών

Τα μαθηματικά και η επιστημονική εκπαίδευση διαδραματίζουν καίριο ρόλο στη διαμόρφωση του μέλλοντος της Ευρώπης. Στον ταχέως μεταβαλλόμενο κόσμο μας, η γνώση των μαθηματικών και των επιστημών μπορεί να βοηθήσει τις νεότερες γενιές να αντιμετωπίσουν τις μεγάλες προκλήσεις που αντιμετωπίζουμε — συμπεριλαμβανομένης της βιώσιμης ανάπτυξης, της παγκόσμιας υγείας και της διάδοσης της παραπληροφόρησης.

Παρά την έμφαση στην αριθμητική και την επιστημονική παιδεία στον Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης, το ποσοστό των μαθητών που δεν επιτυγχάνουν στα βασικά επίπεδα παραμένει σημαντικά υψηλότερο από τον συμφωνηθέντα μέγιστο στόχο του 15 %. Όταν πολλοί μαθητές στην Ευρώπη στερούνται βασικής παιδείας στα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες, είναι σημαντικό να γνωρίζουμε ποιες πολιτικές έχουν τη δυνατότητα να επηρεάσουν τα επιτεύγματα των μαθητών.

Η Ευρωπαία επίτροπος Καινοτομίας, Έρευνας, Πολιτισμού, Εκπαίδευσης και Νεολαίας, Μαρίγια Γκάμπριελ, σχολίασε:
«Το κοινωνικοοικονομικό υπόβαθρο των μαθητώ εξακολουθεί να επηρεάζει τα επιτεύγματα. Για τους μειονεκτούντες μαθητές, ο κίνδυνος ανεπαρκών επιδόσεων μπορεί να είναι σημαντικός, ο οποίος έχει επιδεινωθεί περαιτέρω από την κρίση COVID-19.

Αλλά έχουμε ένα όραμα. Στόχος μας είναι να οικοδομήσουμε έναν Ευρωπαϊκό Χώρο Εκπαίδευσης όπου όλοι οι νέοι θα λαμβάνουν ποιοτική εκπαίδευση, θα αποκτούν επαρκές επίπεδο γνώσεων, δεξιοτήτων και ικανοτήτων και θα έχουν την ευκαιρία να αναπτύξουν πλήρως τις δυνατότητές τους».

Κύρια ευρήματα της έκθεσης

Η έκθεση υπογραμμίζει περαιτέρω τα ακόλουθα κύρια πορίσματα

  • ο πιο κοινός τρόπος υποστήριξης των μαθητών με μαθησιακές δυσκολίες είναι μέσω πρόσθετης εκπαίδευσης ενός προς ένα ή μικρής ομάδας, είτε κατά τη διάρκεια της επίσημης σχολικής ημέρας είτε εκτός αυτής.
  • τα εκπαιδευτικά συστήματα που παρέχουν μαθησιακή υποστήριξη κατά τη διάρκεια της επίσημης σχολικής ημέρας τείνουν να έχουν χαμηλότερα ποσοστά μαθητών με χαμηλές επιδόσεις τόσο στα μαθηματικά όσο και στις επιστήμες.
  • τα εκπαιδευτικά συστήματα στα οποία οι εκπαιδευτικοί με εξειδίκευση στη στήριξη μαθητών με χαμηλές επιδόσεις («remedial teachers») συμμετέχουν στην παροχή μαθησιακής υποστήριξης έχουν, κατά μέσο όρο, χαμηλότερα ποσοστά ατόμων με χαμηλές επιδόσεις στα μαθηματικά
  • τα θέματα που σχετίζονται με την προστασία της φύσης ή τη μείωση της ρύπανσης βρίσκονται παντού στα προγράμματα σπουδών, αλλά η περιβαλλοντική βιωσιμότητα εξακολουθεί να μην συγκαταλέγεται στις βασικές εκπαιδευτικές αρχές στο ήμισυ των ευρωπαϊκών εκπαιδευτικών συστημάτων.
  • υπάρχει έλλειψη εξειδικευμένων εκπαιδευτικών στα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες και υπάρχει μεγάλη ανάγκη για πιο συνεχή επαγγελματική εξέλιξη σε αυτούς τους τομείς.
  • παρά τον μεγάλο αντίκτυπο της πανδημίας COVID-19 στις μαθησιακές εμπειρίες των μαθητών, μόνο το ήμισυ των εκπαιδευτικών συστημάτων έχει θέσει σε εφαρμογή πρόσθετα μέτρα στήριξης της μάθησης

Διαβάστε εδώ την έκθεση

Πηγή άρθρου: https://education.ec.europa.eu

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *