Όταν η Επιστήμη συνάντησε την Τέχνη… στα χρώματα

Charikleia Simitzi

Eva Lefa

Όταν η Επιστήμη συνάντησε την Τέχνη… στα χρώματα

Τo Χρώμα είναι ένα κατεξοχήν διεπιστημονικό θέμα και θέμα STEM. Φυσικοί εξηγούν και χρησιμοποιούν τα οπτικά φαινόμενα που κρύβονται πίσω από τον θαυμαστό χορό του φωτός με την ύλη. Χημικοί μελετούν τη δομή που είναι υπεύθυνη για το χρώμα που αντιλαμβανόμαστε να έχουν τα αντικείμενα. Επίσης, συνθέτουν στο εργαστήριο χρωμοφόρες ουσίες. Βιολόγοι χρησιμοποιούν τέτοιες χρωμοφόρες ουσίες και καθιστούν
παρατηρήσιμους πολύ μικρούς οργανισμούς και κύτταρα. Νευροεπιστήμονες αναλύουν την αντίληψη της αίσθησης του χρώματος. Μηχανικοί και τεχνολόγοι αναπτύσσουν νέες τεχνικές και νέα προϊόντα. To χρώμα, όμως, αποτελεί ένα από τα βασικά εργαλεία της Τέχνης. Έτσι, το χρώμα ως θεματολογία διδασκαλίας μπορεί να αποτελέσει τη γέφυρα για να περάσουμε από το STEM στο STEAM. Στην παρούσα εισήγηση σκιαγραφούμε ένα πρότζεκτ για μαθητές/τριες Λυκείου, κύριος στόχος του οποίου είναι να δημιουργήσουν και να μελετήσουν έναν πίνακα ζωγραφικής με τα δικά τους χρώματα. Κατά τη διαδικασία του Πρότζεκτ οι μαθητές/τριες θα εμβαθύνουν στις έννοιες της οπτικής φυσικής, της αλληλεπίδρασης του φωτός με την ύλη, της χημείας της βαφής των υφασμάτων και των φυσικών διεργασιών, όπως ειναι ο διαχωρισμός μειγμάτων.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *