Sofia Anastasiadou
Victoria Triferi
Tserkintzeli Georgia Andrew Soilemes
Μετεωρολογία – Κλιματική Αλλαγή Περιβαλλοντικό Πρόγραμμα STEM
Η πρακτική που ακολουθήθηκε είχε σκοπό να κινήσει το ενδιαφέρον των μαθητών στις φυσικές επιστήμες, ενώ ταυτόχρονα να επισημάνει στους μαθητές τη χρησιμότητά τους, αν συνδυαστούν με τα μαθηματικά την τεχνολογία και τη μηχανική (STEM). Ξεκίνησε κατά το σχολικό έτος 2012-2013 και συνεχίζεται έως και σήμερα.
Η αφορμή δόθηκε από ένα περιβαλλοντικό πρόγραμμα που υλοποιήθηκε από τους παραπάνω εισηγητές με τίτλο «Πειραματιστές meteo bloggers». Στα πλαίσια του προγράμματος αυτού κατασκευάστηκε ένας μετεωρολογικός
σταθμός για το σχολείο, έγινε επεξεργασία δεδομένων με χρήση υπολογιστή και μέσω σχετικών πειραμάτων, μεαρωγό την επιστημονική μέθοδο, προσεγγίστηκαν έννοιες της φυσικής που αφορούσαν την μετεωρολογία. Το σχολικό έτος 2017-2018 η ιδέα εξελίχθηκε ακόμη περισσότερο με αφορμή το επίκαιρο θέμα της κλιματικής αλλαγής. Κατασκευάστηκαν όργανα μέτρησης μετεωρολογικών παραμέτρων και αερίων του θερμοκηπίου με σκοπό την εξοικείωση των μαθητών στην πλήρη κατασκευή ενός έργου που θα είναι χρήσιμο και θα τους δώσει τη
δυνατότητα να αισθανθούν ενεργοί και ενημερωμένοι πολίτες. Επίσης τους δόθηκε η δυνατότητα να ενημερωθούν και να μάθουν τρόπους επιλογής και επεξεργασίας δεδομένων από διάφορες δορυφορικές μετρήσεις.