Εργαστηριακές Ασκήσεις STEM: Βιολογία, Χημεία και Τεχνολογία Προϊόντων Καθαρισμού

Ελένη Κάτανα

Κατερίνα Σάλτα

Εργαστηριακές Ασκήσεις STEM: Βιολογία, Χημεία και Τεχνολογία Προϊόντων Καθαρισμού

Στην παρούσα εργασία παρουσιάζονται μια σειρά εργαστηριακών ασκήσεων STEM οι οποίες συνδέουν τη Βιολογία και τη Χημεία με την Τεχνολογία προϊόντων καθαρισμού όπως είναι τα οικιακά απορρυπαντικά.
Στόχος της εργασίας είναι η εργαστηριακή διερεύνηση της δράσης των πρόσθετων συστατικών που περιέχονται στα απορρυπαντικά. Οι ασκήσεις αυτέ εντάσσονται σε μια STEM εκπαιδευτική προσέγγιση, καθώς βοηθούν τους μαθητές να απαντήσουν πώς δρουν τα απορρυπαντικά νέας τεχνολογίας που περιέχουν ένζυμα, λευκαντικά με οξυγόνο και ζεόλιθους (τεχνολογική γνώση) και γιατί τα λευκαντικά οξυγόνου εκδηλώνουν ταχύτερα τη δράση τους σε βασικό περιβάλλον (επιστημονική γνώση). Οι μαθητές εμπλέκονται στη διεξαγωγή επιστημονικών πρακτικών, όπως οι διερευνήσεις, η ερμηνεία των δεδομένων που θα συγκεντρώσουν και η διατύπωση εξηγήσεων. Τα σύγχρονα απορρυπαντικά, προϊόντα της τεχνολογίας, αποτελούν ένα ιδανικό πλαίσιο ανάπτυξης ζητημάτων σχετικών με την οικονομία (χαμηλές θερμοκρασίες καθαρισμού, μείωση κατανάλωση ενέργειας) και το περιβάλλον (μείωση ιόντων χλωρίου, φωσφορικών, ευτροφισμού) που συνδέονται με την επιστήμη και την τεχνολογία του καθαρισμού.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνσή σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *