Panagiotis Petridis
Konstantinos Tsiplidis
Georgios Gatsos
Μέτρηση του π στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό
Στις ημέρες μας η ανάγκη μιας διεπιστημονικής προσέγγισης της Φυσικής, της Τεχνολογίας, της Πληροφορικής και των Μαθηματικών είναι περισσότερο επιτακτική από ποτέ. Προσπαθώντας να καλύψει αυτή την ανάγκη το Εθνικό Ίδρυμα Επιστημών της Αμερικής (National Science Foundation, NSF) εισήγαγε την εκπαίδευση STEM (Science, Technology, Engineering, Experience, Experiment and Mathematics). Τον Οκτώβριο του 2016 ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Διαστήματος (European Space Agency, ESA) προσκάλεσε ομάδες μαθητών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να συμμετάσχουν στο πρώτο European Astro Pi challenge. Τον Σεπτέμβριο του 2017 ο ίδιος Οργανισμός, έδωσε στους μαθητές την ευκαιρία να διεξάγουν τα πειράματά τους στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό (International Space Station, ISS).
Η παρούσα εργασία αποτελεί μια περίληψη της προσπάθειας που έκαναν συνάδελφοι και μαθητές του Γενικού Λυκείου Χαλάστρας καθώς συνεργάστηκαν στους τομείς των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Πληροφορικής. Η συνεργασία αφορούσε στη διατύπωση της ιδέας
ενός πειράματος, στον σχεδιασμό και τέλος στην υλοποίησή του.