Junior Cosmonauts in action

Η ενασχόληση των μαθητών/τριων προσχολικής ηλικίας με θέματα που αφορούν τις Φυσικές Επιστήμες δίνει πολλές ευκαιρίες μάθησης τόσο σε επιστημονικό επίπεδο όσο και σε κοινωνικό επίπεδο. Δίνει την ευκαιρία στα μικρά παιδιά να διατυπώσουν υποθέσεις και ερωτήματα, να κάνουν προσεκτικές παρατηρήσεις, να εμπλακούν σε απλές, να αναπτύξουν δοκιμαστικές εξηγήσεις και ιδέες (Worth K., 2010). Οι γνώσεις για τον τρόπο με τον οποίο οι άνθρωποι μαθαίνουν έχουν διαφοροποιηθεί σημαντικά τις τελευταίες δεκαετίες. Η επιτυχία στη μάθηση είναι εφικτή όταν ο μαθητευόμενος βρίσκεται στο επίκεντρο της εμπειρίας, δημιουργώντας διασυνδέσεις μεταξύ των γνωστικών αντικειμένων και του περιβάλλοντος (Alade, Lauricella, Beaudoin-Ryan & Wartella 2016).
Στην παρούσα εισήγηση θα παρουσιαστεί, η συμμετοχή του 2ου Νηπιαγωγείου Περάματος στο STEM Discovery Week, που υλοποιήθηκε 23 – 29 Απριλίου 2018 κατά το σχολικό έτος 2017 – 2018. Η εβδομάδα STEM αποτελεί μια κοινή διεθνή πρωτοβουλία που προσκαλεί προσκαλεί σχολεία, οργανισμούς και προγράμματα όχι μόνο στην Ευρώπη αλλά και σε όλο τον κόσμο να να προωθήσουν τις σπουδές και την επαγγελματική εξέλιξη των μαθητών στο πεδίο του STEM (Επιστήμη, Τεχνολογία, Μηχανική και Μαθηματικά). Ο τίτλος της καμπάνιας για το 2018 “say yes to STEM”.
Το 2ο Νηπιαγωγείο Περάματος υλοποίησε μία εκπαιδευτική δράση με τίτλο » Junior Cosmonauts in Action». Για δύο εβδομάδες οι μαθητές του Νηπιαγωγείου συμμετείχαν σε ένα πρόγραμμα που σχετίζεται με την αστρονομία, την ανάπτυξη διαστημικής συνείδησης, γνώρισαν το ηλιακό σύστημα, το διάστημα, τους αστροναύτες και ενεπλάκησαν σε μια σειρά δραστηριοτήτων οι οποίες βασίστηκαν στις ιδέες των ίδιων των παιδιών. Δημιούργησαν μια ψηφιακή ιστορία σχετικά με το διάστημα τους, πλανήτες και τους αστροναύτες, σχεδίασαν και δημιούργησαν παιχνίδια μνήμης και πάζλ αξιοποιώντας διαδικτυακά συνεργατικά εργαλεία (web 2.0 tools). Παράλληλα δημιούργησαν πίνακες ζωγραφικής εμπνεόμενοι από το ηλιακό σύστημα, ενώ χρησιμοποίησαν ποικίλα υλικά και τεχνικές για τη δημιουργία των εικαστικών τους έργων (πηλός, κολάζ κτλ). Επίσης αξιοποίησαν το επιδαπέδιο ρομποτ beebot σε ποικίλες δράσεις, αλλά και υλικό από την πλατφόρμα του Scientix και πιο συγκεκριμένα από το http://astroedu.iau.org. Στο τέλος της δράσης όλες οι δημιουργίες των μαθητών αλλά και το παραγόμενο υλικό, είναι πλέον διαθέσιμο στην ιστοσελίδα του Νηπιαγωγείου https://blogs.sch.gr/2nippera/stem-discovery-week/, προκειμένου να αποτελέσει πρόσκληση και για άλλα σχολεία να συμμετάσχουν στο STEM Discovery Week.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *