Ηλίας Σπανός
Νικόλαος Διαμαντόπουλος
Εμπλουτισμός των Μαθημάτων Φυσικής και Μαθηματικών με την Χρήση του LEGO Mindstorms EV3
Αυτό το άρθρο παρουσιάζει μια σειρά δραστηριοτήτων για την Φυσική και τα Μαθηματικά, που αναπτύχθηκαν στο πλαίσιο του Erasmus+ ΚΑ201 έργου PROBOT (Learning PROgramming with ROBots), για μαθητές Γυμνασίου και Λυκείου και έχουν ως βάση το κιτ ρομποτικής LEGO Mindstorms EV3. Οι δραστηριότητες αναπτύχθηκαν από την παιδαγωγική ομάδα του έργου, σε συνεργασία με τους καθηγητές του 1 ου ΓΕΛ Αιγίου και ανταποκρίνονται σε συγκεκριμένους στόχους κάθε μαθήματος. Για να μετρήσουμε την αποτελεσματικότητα της χρήσης των LEGO δραστηριοτήτων στα μαθήματα της Φυσικής και των Μαθηματικών, όλοι οι συμμετέχοντες
μαθητές συμμετείχαν σε έρευνα αξιολόγησης πριν και μετά τη διδασκαλία με ερωτήσεις που αφορούσαν τόσο το περιεχόμενο όσο και μια γενικότερη αποτίμηση της μεθόδου διδασκαλίας. Σε αυτή την εργασία, αναλύουμε: ποιο
ήταν το κίνητρό μας να διερευνήσουμε την αποτελεσματικότητα των μαθημάτων που βασίζονται στα LEGO Mindstorms, περιγράφουμε πέντε βασισμένες στα Lego Mindstorms δραστηριότητες Φυσικής και Μαθηματικών
καθώς και τη σχετική αξιολόγηση, κάνουμε στατιστική ανάλυση, αναστοχαζόμαστε για την αποτελεσματικότητα των μαθημάτων και καταθέτουμε προτάσεις για μελλοντικές επεκτάσεις της έρευνας.