Μαρία Κοντούλα
Ιωάννης Κουρούς
Διδάσκοντας Γεωγραφία στο Γυμνάσιο με την χρήση τρισδιάστατο εκτυπωτή
Τα τελευταία χρόνια γίνεται ολοένα και μεγαλύτερη αναφορά για την αναγκαιότητα της ενασχόλησης των μαθητών με τις STEM. Οι φυσικές επιστήμες είναι ένας τομέας στην δευτεροβάθμια εκπαίδευση καθοριστικής σημασίας και ως προς τον ακαδημαϊκό αλλά και τον επαγγελματικό προσανατολισμό των μαθητών. Άλλωστε έχει γίνει πολύς λόγος για την ανάγκη για πρόσληψη προσωπικού μεσαίας βαθμίδας με γνώσεις που άπτονται της “stem” αλλά και του “programming” στην Ευρωπαϊκή Ένωση. Επίσης πολύ μελάνι έχει χυθεί για την ανάγκη εισόδου των κοριτσιών στον κόσμο των STEM.
Βέβαια ενώ διαφαίνεται η αναγκαιότητα για την ενασχόληση όσο δυνατόν περισσότερων μαθητών με τις Φυσικές Επιστήμες την ίδια στιγμή σε πολλές χώρες όπως και στην Ελλάδα έχει παρατηρηθεί μία αποστροφή των μαθητών και κυρίως των κοριτσιών από αυτές. Η εισαγωγή ΤΠΕ στην εκπαίδευση έχει συμβάλλει σημαντικά στην ενίσχυση αλλά και στην κινητοποίηση των μαθητών προς τις φυσικές επιστήμες, από τις εκπαιδευτικές προσομοιώσεις εννοιών τους έως την τεχνολογία αιχμής. Μία από τις τεχνολογίες αιχμής είναι και η χρήση του 3d εκτυπωτή . Πρόκειται για μία συσκευή με την οποία μπορεί κάποιος να εκτυπώσει διαφόρου σχήματος αλλά και μεγέθους αντικείμενα. Εισάγοντας τον τρισδιάστατο εκτυπωτή στην εκπαιδευτική διαδικασία, όπως στο μάθημα της Γεωγραφίας, δραστηριοποιεί και παρακινεί τους μαθητές για ενεργό συμμετοχή στη διεργασία μάθησης