Κατερίνα Γιώτη
Παναγιώτης Στασινάκης:
Διδασκαλία εμμηνορυσιακού κύκλου με τη χρήση εκπαιδευτικού animation και φύλλου εργασίας στη Βιολογία Α΄ Λυκείου
O εκπαιδευτικός για μπορέσει να διδάξει και για να γίνει κατανοητός, απαιτείται να διαθέτει ευρύτητα γνώσεων και δεξιοτήτων. Ειδικότερα, στη διδακτική της Βιολογίας που στοχεύει στην κατανόηση διαδικασιών και φαινομένων, οι διδάσκοντες θα πρέπει να ενισχύουν ποικιλότροπα τις ατομικές τους ικανότητες. Μία κατεύθυνση προς αυτό το στόχο είναι η
διαπίστωση, η καλλιέργεια και η ανάπτυξη της Παιδαγωγικής Γνώσης Περιεχομένου (ΠΓΠ)(Pedagogical Content Knowledge – PCK) ανά εκπαιδευτικό. Στα πλαίσια της ΠΓΠ ο εκπαιδευτικός πρέπει να επιλέγει τις καλύτερες διδακτικές πρακτικές, όπως για παράδειγμα το μοντέλο των 5Ε. Το εν λόγω διδακτικό μοντέλο στηρίζεται στον εποικοδομητισμό καθώς σημαντικό ρόλο έχει η πρότερη γνώση και η σταδιακή οικοδόμηση της καινούριας περιλαμβάνοντας τα εξής στάδια: Engagement (Ενεργοποίηση-
Εμπλοκή), Exploration (Εξερεύνηση), Explanation (Επεξήγηση), Elaboration (Επεξεργασία), Evaluation (Εκτίμηση).
Στην παρούσα εργασία μελετήσαμε τη διδασκαλία του εμμηνορυσιακού κύκλου σε μαθητές/μαθήτριες της Α Λυκείου, ζήτημα με δυσκολίες και κοινωνικές προεκτάσεις. Εντάξαμε τη χρήση των ΤΠΕ (animation σε συνδυασμό με φύλλα εργασίας) στη διδακτική μας προσέγγιση εφαρμόζοντας το μοντέλο των 5Ε, προκειμένου να αποκαλύψουμε στοιχεία της διδακτικής (παρανοήσεις, κατάλληλες διδακτικές στρατηγικές, κτλ) που θα ενισχύουν την ατομική ΠΓΠ των εκπαιδευτικών σχετικά με το θέμα του εμμηνορυσιακού κύκλου.