Η νέα έκθεση EmpowerED εντοπίζει τα βασικά εμπόδια για την καινοτομία στις Εκπαιδευτικές Τεχνολογίες

Η European EdTech Alliance (EEA) μόλις κυκλοφόρησε μια έκθεση στο πλαίσιο του έργου EmpowerED που εντοπίζει βασικά εμπόδια στην ψηφιακή καινοτομία στους τομείς της εκπαίδευσης της Ευρώπης.

Η έκθεση προσφέρει παραδείγματα λύσεων για την οικοδόμηση ενός συνεκτικού, καλά υποστηριζόμενου και ακμάζοντος οικοσυστήματος EdTech στην Ευρώπη.

Η αναφορά ονομάζεται «Ο οδικός χάρτης του Ευρωπαϊκού οικοσυστήματος EdTech: Προς την αριστεία στην εκπαιδευτική καινοτομία», και αποτελεί βασικό προϊόν του έργου EmpowerED, που χρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Τα ευρήματα έχουν συγκεντρωθεί μέσω έρευνας και συνεντεύξεων ή εργαστηρίων με βασικούς ενδιαφερόμενους από όλο το Οικοσύστημα, συμπεριλαμβανομένων ιδιωτικών και δημόσιων παραγόντων, οργανισμών EdTech, εκπαιδευτικών, ερευνητών και διεθνών ιδρυμάτων όπως η UNESCO, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Συμβούλιο της Ευρώπης.

Μερικές από τις βασικές συστάσεις περιλαμβάνουν:

  • Καθιέρωση κοινών ορισμών και ορολογιών: Η έκθεση ζητά την ανάπτυξη τυποποιημένων ορισμών για βασικούς όρους όπως «EdTech» και «EdTech οικοσύστημα», διασφαλίζοντας ότι αυτοί περιλαμβάνονται σε σχετικές βάσεις δεδομένων και γλωσσάρια της ΕΕ.
  • Αντιμετώπιση του κατακερματισμού μέσω των ευρωπαϊκών πλαισίων: Για την αντιμετώπιση του κατακερματισμού στον ευρωπαϊκό τομέα EdTech, η έκθεση συνιστά τη δημιουργία κοινώς αναγνωρισμένων και ευθυγραμμισμένων ευρωπαϊκών πλαισίων για τις απαιτήσεις EdTech.
  • Βελτίωση της πρόσβασης στα δεδομένα της αγοράς: Η έκθεση προτείνει τη χρηματοδότηση έργων για τη συλλογή και επανεξέταση των υπαρχόντων πόρων δεδομένων και την ανάπτυξη νέων διαδικασιών για τη συλλογή αξιόπιστων και συγκρίσιμων δεδομένων αγοράς.
  • Ενίσχυση της Ψηφιακής Ικανότητας στην Εκπαίδευση: Ο οδικός χάρτης τονίζει τη σημασία της ανάπτυξης ολοκληρωμένων προφίλ δεξιοτήτων και οδών για τους εκπαιδευτικούς και τους ενδιαφερόμενους φορείς.
  • Δημιουργία ισορροπημένων και αντιπροσωπευτικών συνόλων δεδομένων: Η έκθεση υπογραμμίζει την ανάγκη για ισορροπημένα και αντιπροσωπευτικά σύνολα δεδομένων για την εκπαίδευση των προϊόντων EdTech και προτείνει τη δημιουργία ισχυρών περιβαλλόντων για τεχνικές δοκιμές.
  • Στρατηγικοί Μηχανισμοί Χρηματοδότησης και Στήριξης: Συνιστά την ανάπτυξη νέων μηχανισμών χρηματοδότησης που συνδέονται με τις ειδικές ανάγκες των σχολείων, τη μείωση των φραγμών εισόδου για τη χρηματοδότηση από την ΕΕ και την υποστήριξη των πρακτικών Ε&Α σε πρώιμο στάδιο.
  • Οικοδόμηση εμπιστοσύνης και αποδεικτικών στοιχείων: Για να οικοδομηθεί εμπιστοσύνη και να διασφαλιστεί η αποτελεσματικότητα των προϊόντων EdTech, η έκθεση ζητά την ανάπτυξη συστημικών και βιώσιμων κέντρων δοκιμών και αξιολόγησης σε όλη την Ευρώπη. Προτείνει επίσης τη δημιουργία ενός κεντρικού αποθετηρίου για έρευνα και στοιχεία για την υποστήριξη της λήψης αποφάσεων με βάση στοιχεία.

Η έκθεση είναι η πρώτη από τις δύο προγραμματισμένες εκδόσεις του έργου EmpowerED, με τη δεύτερη να κυκλοφορήσει τον Δεκέμβριο του 2025. Μέσα στους επόμενους 18 μήνες, οι προτεινόμενες λύσεις θα επικυρωθούν με βασικούς ενδιαφερόμενους και τα σχόλιά τους θα ενσωματωθούν στην τελική έκθεση .

Η πλήρης έκθεση είναι διαθέσιμη εδώ.

Πηγή άρθρου: https://www.scientix.eu/

Νέο MOOC “STEAM Education for All Learners: Incorporating STEAM and Inclusive Education Practices in Everyday Teaching” .

To έργο  Ειδική Αγωγή STEAM Academy (SpicE), σε συνεργασία με το Scientix, παρουσιάζει ένα  νέο MOOC «STEAM Education for All Learners: Incorporating STEAM and Inclusive Education Practices in Everyday Teaching».

Αυτό το δωρεάν μάθημα πέντε εβδομάδων έχει σχεδιαστεί για να βοηθήσει τους εκπαιδευτικούς να βελτιώσουν τις δεξιότητές τους στην ενσωμάτωση του STEAM σε εκπαιδευτικά περιβάλλοντα χωρίς αποκλεισμούς. Μέσω ενός συνδυασμού παρουσιάσεων, συζητήσεων φόρουμ και δραστηριοτήτων οικοδόμησης κοινότητας, οι συμμετέχοντες θα μάθουν πρακτικές στρατηγικές για την υποστήριξη διαφορετικών μαθητών, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες.

Σημαντικά σημεία του μαθήματος:

  • Διάρκεια: 5 εβδομάδες (5-8 ώρες την εβδομάδα)
  • Περιεχόμενο: Ενότητες για την εκπαίδευση STEAM, τις στρατηγικές διδασκαλίας χωρίς αποκλεισμούς και τις εκπαιδευτικές πολιτικές της ΕΕ
  • Γλώσσες: αγγλικά
  • Βαθμολογία: Κουίζ πολλαπλών επιλογών με badges και πιστοποιητικό μετά την επιτυχή ολοκλήρωση
  • Ποιοι μπορούν να συμμετάσχουν: Ανοιχτό σε όλους, ειδικά σε εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που ενδιαφέρονται για την συμπεριληπτική εκπαίδευση STEAM

Με αυτήν την ευκαιρία επαγγελματικής ανάπτυξης, μπορείτε να ενισχύσετε τις βασικές σας δεξιότητες, να μοιραστείτε τις βέλτιστες πρακτικές και να συνεργαστείτε με μια κοινότητα εκπαιδευτικών σε όλη την Ευρώπη.

Διαβάστε περισσότερα και εγγραφείτε εδώ!

Κάλεσμα για νέους Πρεσβευτές του Scientix

Το έργο Scientix αναζητά δυναμικούς, και δημιουργικούς εκπαιδευτικούς για να συμμετάσχουν στο Scientix Ambassadors Teacher’s Panel, το οποίο αποτελείται ήδη από περισσότερους απο 1500 Πρεσβευτές Scientix που επιλέχθηκαν από το προηγούμενο κύκλο του Scientix. Οι Πρεσβευτές του Scientix είναι εκπαιδευτικοί από όλο στον κόσμο, πρόθυμοι να υποστηρίξουν τη διάδοση του Scientix και την ανταλλαγή πρακτικών και γνώσεων μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων φορέων εκπαίδευσης STEM.

ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ

Οι Πρεσβευτές του Scientix βοηθούν στην κοινοποίηση των δραστηριοτήτων του Scientix σε εθνικό επίπεδο και διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στην υποστήριξη της καινοτομίας στην εκπαίδευση STEM στις χώρες τους. Το έργο τους είναι απαραίτητο για την επέκταση και την εδραίωση μιας κοινότητας της οποίας οι βασικές αξίες βασίζονται στην ανταλλαγή καλών πρακτικών στην τάξη, ειδικά στον τομέα του STEM, και στη διασφάλιση ότι οι μαθητές είναι εξοπλισμένοι με τις δεξιότητες που απαιτούνται για να γίνουν επιτυχημένοι ενήλικες. Το Scientix έχει ήδη 1500 ενεργούς πρεσβευτές και σκοπεύει να επεκταθεί με επιπλέον εκπαιδευτικούς.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Οι Πρεσβευτές του Scientix ενεργούν σε εθελοντική βάση και οι προϋποθέσεις για να γίνουν Πρεσβευτές είναι:

  1. Συμπλήρωση της φόρμας αίτησης
  2. Επιτυχής ολοκλήρωση 2 MOOCs του Scientix από τα παρακάτω:

3. Έγκριση από τα Υπουργεία Παιδείας των αντίστοιχων χωρών (Οι αιτούντες δεν απαιτείται να κάνουν τίποτα για αυτό το βήμα. European Schoolnet υπεύθυνο για αυτό το βήμα και απευθείας επαφή με τα αρμόδια Υπουργεία Παιδείας).

4. Επιτυχής ολοκλήρωση 6ου διαδικτυακού μαθήματος Scientix Ambassadors Training Course (SATC). Η πρόσκληση για ένταξη στο SATC θα είναι δυνατή μόνο εάν τα σημεία 1, 2, 3 και 4 έχουν συμπληρωθεί. Το μάθημα θα διαρκέσει τρεις εβδομάδες τον Ιούλιο του 2024. Η ημερομηνία έναρξης θα κοινοποιηθεί αργότερα στους επιτυχόντες.

Προθεσμία υποβολής αίτησης

29 Νοεμβρίου 2024 (23:59 CET)

(Σημείωση: Οι τρέχοντες πρεσβευτές Scientix δεν χρειάζεται να υποβάλουν ξανά αίτηση)

Τhe Carbon Act MOOC: Ένα νέο MOOC από το Scientix για την κλιματική εκπαίδευση

Σε έναν κόσμο που αλλάζει και οι επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής είναι όλο και πιο εμφανείς, η σημασία της κλιματικής εκπαίδευσης  γίνεται ακόμα πιο κυρίαρχη.  Ως υποστηρικτές της πρώτης γραμμής για τη γνώση και την αλλαγή, οι εκπαιδευτικοί διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο στη διαμόρφωση των προοπτικών και των ενεργειών των μελλοντικών γενεών

Το έργο του Carbon Act, σε συνεργασία με Scientix, ανταποκρίνεται σε αυτήν την πρόκληση με το MOOC The Carbon Act: Καινοτόμος Διδασκαλία για Κλιματικές Λύσεις Αυτό το διαδικτυακό μάθημα στοχεύει να εξοπλίσει τους εκπαιδευτικούς με τα εργαλεία και τις στρατηγικές για την αποτελεσματική ενσωμάτωση της εκπαίδευσης για την κλιματική αλλαγή στις τάξεις και τα σχολεία τους.

  • Ενότητα 1: Η κατανόηση της κλιματικής αλλαγής εμβαθύνει στις θεμελιώδεις έννοιες της κλιματικής αλλαγής, διερευνώντας τις αιτίες, τις επιπτώσεις και τις πιθανές λύσεις της.
  • Ενότητα 2: Το Classroom Strategies for Teaching Climate Change παρέχει μια επισκόπηση πρακτικών παραδειγμάτων και σχεδίων μαθημάτων για την απρόσκοπτη ενσωμάτωση της κλιματικής αλλαγής σε διάφορα θέματα. 
  • Ενότητα 3: Οι προσεγγίσεις για το κλίμα για ολόκληρο το σχολείο ξεπερνούν την τάξη, προσφέροντας πρακτικά βήματα και παραδείγματα από τον πραγματικό κόσμο για την προώθηση πρωτοβουλιών για το κλίμα σε ολόκληρη τη σχολική κοινότητα.
  • Ενότητα 4: Submit Your Carbon Act Learning Scenario επιτρέπει στους συμμετέχοντες να κάνουν πράξη τις νέες γνώσεις τους. Εδώ, σχεδιάζουν ένα σενάριο μάθησης για ένα επιλεγμένο θέμα του κλίματος, λαμβάνοντας υποστήριξη από συμμαθητές σε όλη τη διαδικασία.

Το μάθημα ξεκινάει στις  9 Σεπτεμβρίου 2024, και θα τρέχει για πεντέμισι εβδομάδες, και  είναι ανοιχτό σε εκπαιδευτικούς όλων των μαθημάτων και βαθμίδων, καθώς και σε μαθητές δασκάλους και σχολικό προσωπικό που ενδιαφέρεται για την προώθηση της εκπαίδευσης για την κλιματική αλλαγή. Με την ολοκλήρωση, οι συμμετέχοντες θα λάβουν ένα ψηφιακό πιστοποιητικό και ένα σήμα.

Γίνετε μέλος του Carbon Act MOOC σήμερα και δώστε τη δυνατότητα στους μαθητές σας να γίνουν ενημερωμένοι και παθιασμένοι υποστηρικτές του μέλλοντος του πλανήτη μας.

Εγγραφείτε δωρεάν και μάθετε περισσότερα για το μάθημα εδώ.

Πηγή άρθρου: https://www.scientix.eu/

Τα αποτελέσματα της εκστρατείας STEM Discovery Campaign 2024

Όλα τα καλά τελειώνουν και το 2024 STEM Discovery Campaign δεν αποτελεί εξαίρεση. Αλλά δεν υπάρχει λόγος να στεναχωριέστε, καθώς τα φετινά αποτελέσματα είναι αφορμή για γιορτή!

Από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 30 Απριλίου 2024 και με τη βοήθεια του έργου Life Terra, η πρωτοβουλία σημείωσε άνευ προηγουμένου αύξηση στις δραστηριότητες, υπογραμμίζοντας την παγκόσμια δέσμευση για την προώθηση της εκπαίδευσης STEM.

Οι αριθμοί μιλούν από μόνοι τους: ένα ρεκόρ με  4.600 δραστηριότητες να έχουν οργανωθεί, και να  εμπλέκονται 100.000 εκπαιδευτικοί  και περισσότεροι από 500.000 μαθητές. Συνολικά, πάνω 700.000 άτομα έχουν λάβει ενεργά μέρος στην εκστρατεία! 

Ναι, τα στοιχεία είναι σημαντικά, αλλά αυτό είναι το νόημα πίσω από αυτά έχει μεγαλύτερη σημασία για εμάς: Αυτό το σημαντικά αυξανόμενο ενδιαφέρον για την εκπαίδευση STEM δείχνει τον αυξανόμενο ενθουσιασμό της κοινότητάς μας και σημαίνει ότι πλησιάζουμε πιο κοντά στον κοινό μας στόχο να διαδώσουμε το STEM για να διαμορφώσουμε τις μελλοντικές γενιές. Αυτό είναι που λέμε επιτυχία!

Α, και πρέπει να μιλήσουμε για το Βραβεία Scientix. Γνωρίζουμε ότι τα έχετε αγαπήσει και θέλετε να μάθετε τα αποτελέσματα όσο θέλουμε να τα μοιραστούμε μαζί σας. Αλλά μας αρέσει επίσης να σας εκπλήσσουμε, γι’ αυτό θα πρέπει να περιμένετε λίγο ακόμα Στο μεταξύ, μείνετε συντονισμένοι για περαιτέρω νέα!

Δεν θα μπορούσαμε να κλείσουμε τη φετινή έκδοση του SDC χωρίς να ευχαριστήσουμε όλους εκείνους που έκαναν δυνατό αυτό το απίστευτο επίτευγμα. Λόγω της αφοσίωσης και του πάθους σας αυτό το έργο συνεχίζει να αυξάνεται κάθε χρόνο. Και δεν θα μπορούσαμε να είμαστε πιο χαρούμενοι που είχαμε την ευκαιρία να μάθουμε από τις προσπάθειες και την έμπνευσή σας.

Μαζί κάνουμε τη διαφορά.

Πηγή άρθρου: https://www.scientix.eu/

Νέο MOOC “Nature-Based Climate Shelters in Schools- Empowering Teachers for Sustainable Education”

Το MOOC «Κλιματικά καταφύγια με βάση τη φύση στα σχολεία: Ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών για βιώσιμη εκπαίδευση», ξεκινάει  την 1η Απριλίου 2024, και έχει σαν στόχο να προετοιμάσει τους εκπαιδευτικούς να εφαρμόσουν μια παρέμβαση με βάση τη φύση για το κλιματικό καταφύγιο στο σχολείο τους χρησιμοποιώντας μια προσέγγιση design-thinking.

Το έργο COOLSCHOOLS παρουσιάζει ένα νέο διαδικτυακό μάθημα σχεδιασμένο για όλους τους εκπαιδευτικούς που ενδιαφέρονται να δημιουργήσουν μαθησιακές εμπειρίες για τις τάξεις τους, ενώ παράλληλα εξετάζει τους ρόλους των σχολείων στην προετοιμασία των μαθητών τους για τον μετριασμό των επιπτώσεων της κλιματικής αλλαγής.

Το μάθημα χωρίζεται σε τέσσερις ενότητες, οι οποίες παρουσιάζουν τις έννοιες των παρεμβάσεων κλιματικών καταφυγίων με βάση τη φύση και Λύσεις αστικής φύσης(NBS) μέσα από το πρίσμα της σχεδιαστικής σκέψης. Οι συμμετέχοντες θα σκεφτούν, θα πειραματιστούν και θα συνεργαστούν για να αναπτύξουν καινοτόμες λύσεις για τις τάξεις τους, καθώς και να δημιουργήσουν Σχέδια Δράσης και να συμμετάσχουν σε δραστηριότητες αξιολόγησης από ομοτίμους.Η φόρμα εγγραφής για το μάθημα MOOC “Nature-Based Climate Shelters in Schools: Empowering Teachers for Sustainable Education” είναι διαθέσιμη στο  https://bit.ly/coolschools-mooc

Κάλεσμα για νέους Πρεσβευτές του Scientix

Το έργο Scientix αναζητά δυναμικούς, και δημιουργικούς εκπαιδευτικούς για να συμμετάσχουν στο Scientix Ambassadors Teacher’s Panel, το οποίο αποτελείται ήδη από περισσότερους απο 1300 Πρεσβευτές Scientix που επιλέχθηκαν από το προηγούμενο κύκλο του Scientix. Οι Πρεσβευτές του Scientix είναι εκπαιδευτικοί από όλο στον κόσμο, πρόθυμοι να υποστηρίξουν τη διάδοση του Scientix και την ανταλλαγή πρακτικών και γνώσεων μεταξύ όλων των ενδιαφερομένων φορέων εκπαίδευσης STEM.

ΚΑΘΗΚΟΝΤΑ

Οι Πρεσβευτές του Scientix βοηθούν στην κοινοποίηση των δραστηριοτήτων του Scientix σε εθνικό επίπεδο και διαδραματίζουν ενεργό ρόλο στην υποστήριξη της καινοτομίας στην εκπαίδευση STEM στις χώρες τους. Το έργο τους είναι απαραίτητο για την επέκταση και την εδραίωση μιας κοινότητας της οποίας οι βασικές αξίες βασίζονται στην ανταλλαγή καλών πρακτικών στην τάξη, ειδικά στον τομέα του STEM, και στη διασφάλιση ότι οι μαθητές είναι εξοπλισμένοι με τις δεξιότητες που απαιτούνται για να γίνουν επιτυχημένοι ενήλικες. Το Scientix έχει ήδη 1200 ενεργούς πρεσβευτές και σκοπεύει να επεκταθεί με επιπλέον εκπαιδευτικούς.

ΚΡΙΤΗΡΙΑ ΕΠΙΛΟΓΗΣ

Οι Πρεσβευτές του Scientix ενεργούν σε εθελοντική βάση και οι προϋποθέσεις για να γίνουν Πρεσβευτές είναι:

  1. Συμπλήρωση της φόρμας αίτησης
  2. Επιτυχής ολοκλήρωση ενός MOOC του Scientix από τα παρακάτω:

3. Να πραγματοποιήσουν τουλάχιστον μια STEM activity στον χάρτη της STEM Discovery Campaign 2024.

4. Έγκριση από τα Υπουργεία Παιδείας των αντίστοιχων χωρών (Οι αιτούντες δεν απαιτείται να κάνουν τίποτα για αυτό το βήμα. European Schoolnet υπεύθυνο για αυτό το βήμα και απευθείας επαφή με τα αρμόδια Υπουργεία Παιδείας).

5. Επιτυχής ολοκλήρωση 6ου διαδικτυακού μαθήματος Scientix Ambassadors Training Course (SATC). Η πρόσκληση για ένταξη στο SATC θα είναι δυνατή μόνο εάν τα σημεία 1, 2, 3 και 4 έχουν συμπληρωθεί. Το μάθημα θα διαρκέσει τρεις εβδομάδες τον Ιούλιο του 2024. Η ημερομηνία έναρξης θα κοινοποιηθεί αργότερα στους επιτυχόντες.

Προθεσμία υποβολής αίτησης

30 Απριλίου 2024 (23:59 CET)

(Σημείωση: Οι τρέχοντες πρεσβευτές Scientix δεν χρειάζεται να υποβάλουν ξανά αίτηση)

Πηγή άρθρου: https://www.scientix.eu/

Ξεκίνησε η Scientix STEM Discovery Campaign 2024

Η φετινή Scientix STEM Discovery Campaign είναι μια κοινή διεθνής πρωτοβουλία που συνδιοργανώνεται με το έργο  Life Terra. Η πρωτοβουλία προσκαλεί εκπαιδευτικούς, έργα, οργανισμούς, βιβλιοθήκες, σχολεία, πανεπιστήμια, συλλόγους νέων και όλους τους ενδιαφερόμενους φορείς σε όλη την Ευρώπη και πέραν αυτής να γιορτάσουν τη σταδιοδρομία και τις σπουδές στους τομείς της Επιστήμης, της Τεχνολογίας, της Μηχανικής και των Μαθηματικών (STEM). Η εκστρατεία διαρκεί από την 1η Φεβρουαρίου έως τις 30 Απριλίου 2024, με κορύφωση  των δραστηριοτήτων από τις 24 έως τις 30 Απριλίου.

Μια δράση ή δραστηριότητα μπορεί να λάβει πολλές μορφές: οργάνωση ή παρακολούθηση μιας εκδήλωσης. την εφαρμογή ενός σεναρίου μάθησης· να παρακολουθήσετε ή να οργανώσετε ένα εργαστήριο, φεστιβάλ ή διαδικτυακό σεμινάριο ή να προσκαλέσετε ομιλητές στην τάξη σας. οργανώνοντας μια δραστηριότητα που μοιάζει με έργο και συζητώντας τα αποτελέσματα με τους μαθητές/συμμετέχοντες αυτών των εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων.

Όλες οι συμμετοχές που υποβάλλονται στον χάρτη καμπάνιας STEM Discovery  είναι επιλέξιμες για ένα ή περισσότερα Βραβεία Scientix.

Διαβάστε περισσότερα για την φετινή  Scientix STEM Discovery Campaign και τους τρόπους συμμετοχής  εδώ

Ανοιχτή πρόσκληση του έργου SHORE με διαθέσιμες επιχορηγήσεις για σχολεία που φτάνουν έως 10.000 €

Το χρηματοδοτούμενο από την ΕΕ έργο SHORE ξεκίνησε την πρώτη του ανοιχτή πρόσκληση στις 17 Ιανουαρίου 2024 για τη χρηματοδότηση σχολικών έργων σχετικά με τον αλφαβητισμό των μαθητών για τους ωκεανούς και το νερό με επιχορηγήσεις που φτάνουν έως και τα 10.000 € ανά έργο..

SHORE Grants διατίθενται σε σχολεία πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης που είναι εγκατεστημένα στην Ευρωπαϊκή Ένωση ή σε  Horizon Europe Associated Country και βρίσκονται σε μία από τις περιφερειακές περιοχές-στόχους του έργου (Βαλτική Θάλασσα, Μαύρη Θάλασσα, Μεσόγειος Θάλασσα, Ρήνος και Δούναβης). Το SHORE Open Call #1 καλωσορίζει προτάσεις για ποικίλα θέματα που στοχεύουν στην αύξηση του αλφαβητισμού των των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τους ωκεανούς και τα ύδατα. Το πιο εξαιρετικό σχολικό έργο θα βραβευτεί με το «Ocean Ambassador of the Year» κατά τη διάρκεια ενός δημόσιου διαγωνισμού.

Περισσότερες πληροφορίες για: https://shoreproject.eu/open-calls

Χρονοδιάγραμμα

Μεταξύ 17 Ιανουαρίου και 20 Μαρτίου 2024  στις 17:00 (CET), τα σχολεία μπορούν να υποβάλουν την αίτηση για το έργο τους μέσω της Πλατφόρμας υποβολής SHORE (φιλοξενείται από την F6S). Μετά την περίοδο υποβολής, οι αξιολογήσεις των έργων θα πραγματοποιηθούν από εξωτερικούς αξιολογητές. Τον Ιούνιο του 2024, θα χορηγηθούν επιχορηγήσεις στα επιλεγμένα έργα. Τα έργα, θα διαρκούν έως 6 μήνες (Σεπτέμβριος 2024Φεβρουάριος 2025). Μια δεύτερη ανοιχτή πρόσκληση SHORE θα ξεκινήσει κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2024.

H Πρωτοβουλία της Ευρωπαϊκής Ένωσης «Αποκαταστήστε τον ωκεανό και τα νερά μας» στοχεύει να προστατεύσει και να αποκαταστήσει την υγεία των ωκεανών και των υδάτων μας έως το 2030 μέσω της έρευνας και της καινοτομίας, της συμμετοχής των πολιτών και των επενδύσεων. Το έργο SHORE είναι αφιερωμένο στην υλοποίηση των στόχων της Mission Ocean και βοηθά στη σύνδεση πολιτών, τοπικών κοινοτήτων και σχολείων μέσω δραστηριοτήτων εκπαίδευσης και κατάρτισης και δραστηριοτήτων κατάρτισης. Το έργο προσφέρει επίσης καθοδήγηση σε σχολεία που επιθυμούν να ενταχθούν στο Δίκτυο Ευρωπαϊκών Μπλε Σχολείων που προωθεί τον αλφαβητισμό για τους ωκεανούς και την περιβαλλοντική εκπαίδευση στα σχολεία σε όλη την Ευρώπη. Τα σχολεία που είναι διαπιστευμένα μέλη του δικτύου ή που επιθυμούν να ενταχθούν σε αυτό μπορούν να υποβάλουν αίτηση στις ανοιχτές προσκλήσεις SHORE.

Πηγή άρθρου: https://www.scientix.eu/

Europeana Micro-Stories of Implementation  challenge:  Μοιραστείτε  τις εμπειρίες  σας στον Χάρτη Ιστορίας Ψηφιακής Πολιτιστικής Κληρονομιάς!

Για να γιορτάσει τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους οι εκπαιδευτικοί ενσωματώνουν την πολιτιστική κληρονομιά στη διδασκαλία τους, το European Schoolnet σε συνεργασία με την Europeana ξεκίνησε την πρωτοβουλία «Europeana Micro-Story of Implementation Challenge».

Αυτή η εκστρατεία, που διαρκεί από τον Δεκέμβριο του 2023 έως τον Απρίλιο του 2024, προσκαλεί τους εκπαιδευτικούς που έχουν χρησιμοποιήσει πόρους της Europeana σε τάξεις ή χώρους μη τυπικής εκπαίδευσης να μοιραστούν τις εμπειρίες και τα αποτελέσματά τους. Είτε πρόκειται για εμβάθυνση στην επιστημονική κληρονομιά του Sir Alexander Fleming μέσω μιας σαγηνευτικής εικόνας είτε για συμμετοχή των μαθητών με μια ανάρτηση ιστολογίου για τους Παραολυμπιακούς Αγώνες, οι εκπαιδευτικοί ενθαρρύνονται να υποβάλουν τις ιστορίες τους που θα καρφιτσωθούν στο Χάρτη ιστορίας της ψηφιακής πολιτιστικής κληρονομιάς. Στόχος είναι να τονιστεί η ευελιξία των πόρων Europeana, που βρίσκονται τόσο στην πλατφόρμα Europeana όσο και στο ιστολόγιο Teaching with Europeana, και να εμπνεύσει άλλους να εξερευνήσουν αυτό το πλούσιο πολιτιστικό και εκπαιδευτικό υλικό.

Η πρόκληση θα βραβεύσει όσους συμμετέχοντες υποβάλουν τον μεγαλύτερο αριθμό Micro-Ιστοριών καλής ποιότητας έως τις 30 Απριλίου 2024. Οι πέντε εκπαιδευτικοί που θα υποβάλουν τον μεγαλύτερο αριθμό μικροϊστοριών καλής ποιότητας έως τις 30 Απριλίου 2024 θα προσκληθούν να συμμετάσχουν στο εργαστήριο Europeana, το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις Βρυξέλλες, στις εγκαταστάσεις του EUN, στο καλοκαίρι 2024, με καλυμμένα έξοδα μετακίνησης και διαμονής. Λάβετε μέρος στην πρόκληση και έχετε την ευκαιρία να κερδίσετε υποβάλλοντας τις συμμετοχές σας! Μάθετε περισσότερα για την πρόκληση εδώ.

Πηγή άρθρου: https://www.scientix.eu/