Ημερομηνία/Ώρα
Date(s) - 04/09/2018
12:30 - 14:00
Κατηγορίες
Χρειάζεται να φέρετε τον φορητό σας υπολογιστή για αυτό το εργαστήριο
Αίθουσα: (Αίθουσα Τηλεκπαιδευσης – Βιβλιοθήκη) – Τρίτη 04/09/2018 11:00-12:30
ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ: H προσέγγιση CLIL (Content and Language Integrated Learning – Ενιαία Εκμάθηση Περιεχομένου και Γλώσσας) αφενός αποτελεί μια εκπαιδευτική προσέγγιση με σημείο εστίασης τη διδασκαλία της γλώσσας μέσω του περιεχομένου (Mehisto, Marsh, & Frigols, 2008), αφετέρου αποτελεί μια εναλλακτική διδακτική προσέγγιση, σε σχέση με τις τυποποιημένες συνήθεις πρακτικές που χρησιμοποιούνται στη διδασκαλία όλων των μαθημάτων STEAM.
Σκοπός μας σε αυτό το εργαστήριο είναι οι εκπαιδευτικοί να εμπλακούν στο διαθεματικό Project, ‘Efpalinos @ school’ που μπορεί να πραγματοποιηθεί στο σχολείο στα μαθήματα Αγγλικής Γλώσσας και Γεωμετρίας με βάση τις αρχές της προσέγγισης CLIL και με βασικό στόχο τη δημιουργία κινήτρων για ενεργό συμμετοχή των μαθητών στα μαθήματα αυτά.
Οι διδακτικοί – μαθησιακοί στόχοι για το μάθημα της Γεωμετρίας είναι να γνωρίσουν οι μαθητές το Ευπαλίνειο όρυγμα και τις μαθηματικές γνώσεις που αξιοποιήθηκαν για την πραγματοποίησή του και για το μάθημα της Αγγλικής Γλώσσας είναι η εκμάθηση λεξιλογίου από τη Γεωμετρία, η εξάσκηση στην κατανόηση προφορικού λόγου μέσω αυθεντικού υλικού από βίντεο, η χρήση του προφορικού λόγου για έναν επικοινωνιακό σκοπό μέσω τεχνικών Δράματος και η εξάσκηση στην παραγωγή γραπτού λόγου σε ηλεκτρονικό περιβάλλον μέσω χρήσης padlet.
Πιο συγκεκριμένα:
- Θα γίνει σύντομη εισαγωγή στο θέμα του Ευπαλίνειου ορύγματος. Θα ακολουθήσει προβολή ενός video στην Αγγλική Γλώσσα αναφορικά με την κατασκευή του Ευπαλίνειου ορύγματος. Το video θα προβληθεί τμηματικά και αφού οι συμμετέχοντες έχουν έρθει σε επαφή με νέο λεξιλόγιο. Μετά από κάθε προβολή οι συμμετέχοντες θα εργάζονται σε φύλλο εργασίας.
- Μεταξύ των προβολών θα δοθεί προς διερεύνηση το ανοιχτό πρόβλημα:
Πώς μπορούμε να μεταφέρουμε νερό από μια πηγή σε μια πόλη όταν παρεμβάλλεται ένα βουνό, χωρίς τη σημερινή τεχνολογία;
- Θα ζητηθεί από τους συμμετέχοντες να προτείνουν ιδέες και να τις καταγράψουν ανά ομάδα, στην Αγγλική γλώσσα, σε ένα padlet ώστε να είναι προσβάσιμες σε όλους.
- Επίσης θα τους δοθεί το ερώτημα:
Πώς πρέπει να δουλέψουν δύο ομάδες εργατών κατά τη διάνοιξη μιας σήραγγας ώστε να συναντηθούν στη μέση της;
- Σε κάθε ομάδα οι εκπαιδευτικοί των μαθηματικών θα προτείνουν τη λύση και οι εκπαιδευτικοί της Αγγλικής Γλώσσας θα την εκφράσουν σε προφορικό λόγο στην ολομέλεια.
- Τέλος, θα δοθεί χρόνος για αναστοχασμό και συζήτηση.
ΟΜΑΔΑ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Κοταρίνου Παναγιώτα (Μαθηματικός-Καλλιτεχνικό Γ/σιο Γέρακα με Λ.Τ.)
Φλώρου Παρασκευή (Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας- Καλλιτεχνικό Γ/σιο Γέρακα με Λ.Τ.)
Ειρήνη Κουλέτση, μαθηματικός
Σωτήρης Συριόπουλος, μαθηματικός.
ΑΠΕΥΘΥΝΕΤΑΙ ΣΕ: Εκπαιδευτικούς Λυκείου
ΕΙΔΙΚΟΤΗΤΕΣ: Μαθηματικών και Αγγλικής Γλώσσας
ΥΛΙΚΑ ΠΟΥ ΑΠΑΙΤΟΥΝΤΑΙ:
Βιντεοπροβολέας και σύνδεση στο διαδίκτυο.
Εργαστήριο πληροφορικής για εργασία κάθε ομάδας μπροστά σε ένα υπολογιστή.
Οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί θα δουλέψουν σε ομάδες των 3-4 ατόμων, στις οποίες θα συμμετέχουν άτομα και των δύο ειδικοτήτων.
Τα μέλη κάθε ομάδας εργασίας θα χρησιμοποιήσουν τα φύλλα εργασίας, που θα τους μοιραστούν, ή που θα είναι αποθηκευμένα στους υπολογιστές.
Μέγιστος αριθμός συμμετεχόντων: 24 εκπαιδευτικοί
Bookings
Οι κρατήσεις είναι κλειστές για αυτή την εκδήλωση.