In, After & Out-of-School STEM SPACE activities 2016-19

Σταυρούλα Μισθού, ΠΕ86, MSc. MEd.,
Coach & Founder Coding Club GreekCodersK12 (Ανεξάρτητη Ομάδα κώδικα και ρομποτικής)
https://greekcodersk12.school.blog/

Από το 2016 έδωσα προτεραιότητα σε δραστηριότητες σχετικές με το Διάστημα, το οποίο αποδείχτηκε εξαιρετικά κατάλληλο για την ανάπτυξη της περιέργειας των μαθητών και μαθητριών γύρω από τα STEM. Οι εθελοντικές δράσεις στις οποίες χρησιμοποιήθηκε ανοιχτό hardware και software έχουν καταγραφεί στο site της ομάδας https://greekcodersk12.school.blog/ και υλοποιήθηκαν:

  • στο Coding Club GreekCodersK12, εκτός ωραρίου σε πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.
  • εντός ωραρίου στα πλαίσια του μαθήματος της Πληροφορικής (7ο Γυμνάσιο Αθηνών).
  • εκτός ωραρίου στο Coding Club σε πρόγραμμα της ESA.
  • εκτός σχολείου όπου η ανεξάρτητη ομάδα GreekCodersK12 συμμετείχε στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Έρευνας, Εκπαιδευτικής Ρομποτικής και Καινοτομίας, First Lego League 2019.
  1. SPACE @AFTER school-Python & ISS, Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης 2016-17
    ΜΕΤΑ το ΣΧΟΛΕΙΟ: 20 μαθητές Α’ Γυμνασίου- Β’ Λυκείου από το Coding Club.
    Είδος Δράσης: Πρόγραμμα “Py4HS”, σε συνεργασία με το Πολυτεχνείο Κρήτης.
    Project έρευνα και παρουσίαση για τη “δουλειά ενός αστροναύτη”. Project “Ποιοι είναι στον ISS”, επεξεργασία Json files της NASA .
    Στόχος: “Ζούμε στο Διάστημα”- ISS, επαγγέλματα που σχετίζονται με το διάστημα, UpSAT, Ελληνικής καταγωγής αστροναύτης.
  2. SPACE @AFTER school-AstroPi Mission Zero 2017
    ΜΕΤΑ το ΣΧΟΛΕΙΟ: 4 μαθητές Γ’ Γυμνασίου από το Coding Club, 10 ώρες.
    Είδος Δράσης: Project Based δραστηριότητα, δημιουργία προγράμματος με Raspberry SenseHat και Python, αποστολή και εκτέλεση στον ISS.
    Στόχος: “Ευρωπαϊκή εμπειρία στο Διάστημα”, πειράματα στον ISS, Physical Computing, Παρουσίαση με PREZI.
  3. SPACE @school-Ευρωπαϊκή εβδομάδα Προγραμματισμού, Συνθετική ομαδική εργασία 2017-18
    ΕΝΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: Γ’ Γυμνασίου 100 άτομα, ομάδες μαθητών των 2 ατόμων, στο μάθημα της Πληροφορικής, 6-8 ώρες.
    Είδος Δράσης: Δημιουργία παιχνιδιού στην πλατφόρμα Code.org με θέμα STAR WARS.
    Στόχος: “Εισαγωγή του Διαστήματος στο ΑΠΣ”, Game design, Story telling, Υλοποίηση παιχνιδιού. Συνεργατική παρουσίαση ανά τμήμα.
    ΕΝΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: Γ’ Γυμνασίου 100 άτομα, ομάδες μαθητών των 2-3 ατόμων, στο μάθημα της Πληροφορικής, συνθετική εργασία.
    Είδος Δράσης: επιλογή, έρευνα, συγγραφή εργασίας με αντικείμενο Διάστημα και άλλα τεχνολογικά θέματα.
    Στόχος: “Διάχυση του Διαστήματος μέσα στην τάξη”, Έρευνα, λογοκλοπή, συγγραφή εργασίας, συνεργασία εξ αποστάσεως.
  4. SPACE @OUT of the school-FLL 2019, Project VRScεnt “Live in Space, Feel @Home” 2018-19
    ΕΚΤΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: GreekCodersK12 ανεξάρτητη ομάδα κώδικα και ρομποτικής, 400 ώρες 5 άτομα, 6 μήνες. Project Management, ιδέα και χώρος εργασίας: Σ. Μισθού.
    Είδος δράσης: Συμμετοχή στο διαγωνισμό First Lego League 2019 (3 φάσεις).
    Θέμα: INTO ORBIT. Η πρόκληση του διαγωνισμού ήταν οι ομάδες να εντοπίσουν ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι κατά την παρατεταμένη παραμονή τους στο διάστημα και να προτείνουν λύση.
    Στόχοι: “Καινοτομία στο Διάστημα”, Design thinking, έρευνα, επίλυση προβλήματος, creativity, καινοτομία, STEM, documentation (ελληνικά-αγγλικά), διαγωνισμός, εξωστρέφεια.
    Πρόβλημα: Ψυχολογία των αστροναυτών
    Επίλυση: Δημιουργήσαμε τη συσκευή VRScεnt, Arduino based wearable, που κάνει ανάκληση αναμνήσεων από τη Γη μέσω όρασης και όσφρησης: συνδυάζει εικονική πραγματικότητα (Virtual Reality) με γήινα τοπία και αιθέρια έλαια που έχουν ευεργετική επίδραση στην ψυχολογία των ανθρώπων.
    Βράβευση: 1ο βραβείο στην ΕΡΕΥΝΑ πανελλαδικά για το project VRScεnt, κατάταξη της ομάδας στην 4η θέση πανελλαδικά, εκπροσώπηση της Ελλάδας στον παγκόσμιο διαγωνισμό OPEN INTERNATIONAL FLL 2019 στη Σμύρνη.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *